Gå til innhold
Arkivverket

[#20067] Hyllstad El/lisabet Johannesd f 1829 finnes ikke noen plass ?


Gjest maybritt engebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest maybritt engebrigtsen

jeg har disse opplysn. Peder Guldbrandsen kom fra gården Høydal på Askvoll? F.30.05 1824 død 07.05 1874. Gift 27.04.1858 på Hellem i Lifjorden med Lisabet Johannesd. F ca 1829 men jeg finner ikke ut mer om henne, aner ikke om det er fordi navnet kan skrives på så mange måter. finner ikke noe som kan koble henne sammen med rett familie. Noen som har lyst på utfordringen : )Kan det stemme at for. til Peder Guld. er : Guldbrand Olss og Marthe olsd. gift 24.061822. Men fant ingen fødselsdataer på de ?, det eneste var Øens sogn er det nær Askvoll?Mvh. Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engebrigtsen

Takk! Ja, så langt er jeg også kommet men det er jo helt umulig å finne foreldrene hennes ? Hva het hun Elisabet eller Lisabet ? sukk.... får ikke frem noen som er født i det årstallet med lignende navn på balestrand.Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hun behøver jo ikke være født der. Familien kan jo ha kommet flyttende. Kanskje du bør prøve konfirmerte.Om du sjekker så finnes det en Johannes Rasmussen og Orlaug Pedersdatter på Sørefjord. De giftet seg iflg. FS 24/6 1820 Askvold. Og de fikk barna Rasmus 1823, Peder 1828, Peder 1837, Ragnhilde 1839 og Sjur 1841, alle Askvold. Står også Lavik ved Ragnhilde. Kun 2 av barna, Peder 2 og Sjur, står oppført i krk.bok S&F. Ektskapet står heller ikke der.Det er store gap mellom fødselsårene til barna.Kanskje Askvold ikke er med her før 1837 (Peder 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.