Gå til innhold
Arkivverket

[#20070] Ida Johanne Olsen


Gjest Finn Olav Sveinall
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Olav Sveinall

Hei. Jeg har et spørsmål som jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med. John Olsen (Svinagel) f.1844-d1892 giftet seg i 1885 for andre gang med Johanne Andreasdatter (Thorsteinsnes) f 1852. Sammen fikk de barnet Ida Johanne Olsen i 1886. Det er mulig at hun også brukte Johnsen som etternavn. De bodde i Kristiansand der John jobbet som ølkjører/kusk. John døde i 1892 og det er et skjøte som sier at Johanne Andreasdatter solgte huset i 1895. Hva skjedde med Ida Johanne og Johanne etter dette? Når døde de? Jeg finner ikke noen av dem i folketellingen i 1900. Jeg har løse tråder med Ida Johanne. Hun skal ha jobbet på et barnehjem i Kristiansand. Min bestefar trodde det hadde noe med fengselsmisjonen å gjøre. Samtidig så sier han at hun levde til etter 1947 og flyttet muligens til Oslo. Etter det lille jeg vet så giftet hun seg ikke. Er det noen som kan hjelpe meg med denne nøtten så blir jeg veldig takknemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Olav Sveinall

Kan man anta at hun giftet seg på nytt og dette er den riktige familen? LenkeJeg vet ikke noe mer etter 1900 dersom dette er rett. Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Olav Sveinall

Dersom hun flyttet til Oslo, hva er i så fall det beste hjelpemiddelet for å finne henne? Jeg har hørt at det finnes adressebøker for Oslo. Er det noen som har tilgang på disse og har mulighet for å sjekke det for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.