Gå til innhold
Arkivverket

[#20079] Vielse i Os 1792, ukjent gard


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Lars Johannesen Ejsbolet og Berthe Marie Soggendal gifter seg i Os 1792: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=OSVIGDE&variabel=0&postnr=3064&fulle=true&spraak=n>LenkeDette var ukjente garder for meg. Soggendal er gjerne ikke gardsnavn, men i Rogaland? Noen som kjenner til disse?I 1801 er Berthe Marie enke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Mener ikke å spørre om fakta jeg burde funnet selv... Jeg fant Skaar prestegjeld, og Hans Hansen døpt der i 1802. Men i Os sliter jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Kanskje du skal Sokndal i Rogaland. Ifølge FS blir det døpt en Berthe Marie der 27.6.1762. Som far er oppgitt Peder Sourdal.Batch. no. C420061Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Plassen 'Ejsbolet' låg under Lysekloster i Lysefjorden i Os, ja. Eisbolet/Ejsbolet,- ein for lengst nedlagd husmannsplass under 'Lyse Closter Hovedgaard' - vart òg skrive Høyspolen/Høysbolet; utan at vi bør grubla altfor mykje over den heilt vilkårlege skrivemåten :-)Lars Johannessen Eisbolet, f.1760, d.1799; var einaste son av Johannes Larsson Eisbolet, f.Lien i 1727, og kona Anna Johannesdtr. Nordstraumen, f. 1727. Nordstraumen og Lien er gardar i Os.Johannes L. var son av Lars Erikson Øvreeide (1701 - 1741) og kona Anna Olsdtr. Lien (1700 - 1772). Anna J. sine foreldre er Johannes Olson Nordstraumen (1695 - 1777) og kona Anna Andersdtr. Salbu [i Fana] (ikr. 1695 - 1783).Lars si kone 'Berthe Marie Soggendal', er ei Berta M. Pedersdtr. frå Sogndal (i Sogn i Fjordane?); f. ca. 1760, d. ein gong etter 1806.I bygdesoga for Os, band II s.188-189, står m.a. dette om Lars og familien hans: 'Johannes Larssson Lien, f.1727, festa i 1761 eit lite jordstykke som vart kalla 'Høyspolen' av Lyseklosterhovudgard. bruket vart ogso jamnt skrive for 'Eisbolet''....'Stova på bruket åtte Johannes sjølv med di han betalte 12 dalar for henne til godseigar Formann. Dei andre husi på tunet åtte Lysekloster. G.1760 Anna Johannesdtr. Nordstraumen, f.1727. Born: Lars, f.1760, s.n. Johannes dreiv mykje med fiske og greidde seg tolleg godt. Han var elles ein vyrd mann i grendi, og døydde i 1790'.'Lars Johannessson Høyspolen vart brukar saman med mori i 1791. G.1792 Berta Marie Pedersdtr. frå Sogndal, f.ikr. 1760. Born: Johannes f.1794, Anna f.1797, Guro f.1799. Ein gut døydde ung. Lars dreiv fiske likeins som faren' ....'Lars greidde seg tolleg godt, men han måtte i fleire år bu i tingstova på Buena [under Søvik] då det ikkje var rom for både mori sitt folk [ho hadde truleg nokre systre buande hos seg] og han i den vesle stova heime på Høyspolen'.'Lars døydde alt i 1799, og ekkja vart i nokre år verande på Buena. Ikring 1806 flutte ho med borni frå bygdi, og me veit ikkje kvar det vart av dei'.'Ekkja Anna Johannesdtr. vart so åleine brukar att då sonen døydde i 1799. Anna hadde bruket til 1807 då ho flutte til tingstova på Buena som sonekona [berta Marie] nett hadde flutt ut or. Her døydde ho i 1809.'Og d var d -.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Eg las ikkje innlegget til Odd Brede skikkeleg. Hadde eg gjort dét ville eg sett at han alt har funne ei Berthe med patronymikon Peder i Sokndal i Rogaland. Min merknad om Sogndal i Sogn og Fjordane er då sjølvsagt mindre sannsynleg -.Elles ser eg òg naturlegvis at i FT 1801 heiter yngste dotter til Berthe Marie 'Lisbeth', medan bygdeboka for Os svart på kvitt opererer med ei 'Guro', som då altså skulle vore 2 år gml.Kva som er rett veit eg ikkje. Kanskje begge deler? - det vil seia to (2) små døtre, der den eine er utegløymd i bygdeboka og den andre alt død ved folketeljinga i 1801??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei Terje,Håpet du ville se denne - takk for god hjelp! Dette kommer svært godt med. Vil tro jeg bør skaffe meg bygdebok for Os - synes som om jeg oftere og oftere havner innom der!Lisbeth var døpt Lisbeth Gurie, det forklarer kanskje bruk av Guro? Hun var døpt 17. jan 1799. Anna Maria var døpt 04. jan 1797, så var der to ganger Johannes en døpt 07. sept 1793 og 03. des 1794. Men jeg hadde ikke noe bakover på disse, så jeg takker!Berthe Marie Pedersdtr. tror jeg forøvrig kan spores til Øvre Saurdal i Sokndal. Det så ihvertfall slik ut i går kveld. Vi får se hva vi finner i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Oversyn over Lars Ejsbolen (1760 - 1799) sine næraste forfedre-og mødre:Lars Johannesson Eisbolet/Højspolen sin morfar, Johannes O. Norstraumen (1695 - 1777); var yngste son av Ola Olsen Sørstrønen, f. indre Lekven, (ca. 1654 - 1698) og kona Kari Olsdtr. Sørstrønen (ikr. 1661 - 1704).Eldste broren til Johannes Olsen på Nordstraumen f.1695, var Bård Olsen Sørstrønen f. 1681, som vart oldefar til oldefar til mi farmor ;-)Foreldra til Lars Johannesson si mormor, Anna Olsdtr Salbu (ca. 1695 - 1783); finn du truleg under garden Salbu i Fanasoga.Lars Johannesson sin farfar, Lars Erikson Øvreeide (1701 - 1741); var son av Erik Pedersen Øvreeide/Øvre Eyde, f. Berge (ikr. 1641 - 1724)* og kona Kari Johannesdtr. Hatvik (1666 - 1720).Lars Johannesson si farmor, Anna Olsdtr. Lien (1700 - 1772); var dotter av Ola Johannesson Lien (1669 - 1748) og kona Mari Johannesdtr. nedre Rød (ca. 1661 - 1733).* Erik Pederson på Øvre Eide vart ein gammal mann i si samtid, om lag 83 år. Kanskje fekk han òg tilnamnet 'Gamle-Erik' på sine eldre dagar? :-))Lysekloster, Nordstraumen og Sørstrønen finst som før nemnd i band II av bygdesoga for Os - medan gardane Lekven, Hatvik, Berge, Øvreeide, Rød og Lien kan lokaliserast i band III. Der finn du sikkert fleire ættledd.-terje-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans  Gangstø

Om du ønsker en aneliste for Anna Olsdotter, kan du sende meg en mail på hagangst@online.no. Mvh Hans Gangstø Lars Johannesson si farmor, Anna Olsdtr. Lien (1700 - 1772); var dotter av Ola Johannesson Lien (1669 - 1748) og kona Mari Johannesdtr. nedre Rød (ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takker og bukker for all hjelp! Jeg prøver nå nysgjerrig å finne ut hvor Berthe Marie og barna flyttet i 1806, og om hun giftet seg på nytt. Datteren Lisbeth og etterkommerne har jeg en del på, hvis det skulle være av interesse. Mulig moren også flyttet til Sund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.