Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lars Øen

[#20093] Svensken Maritin Sjøstrøm,f. 1880

Recommended Posts

Gjest Lars Øen

I 1903 fikk min oldemor Margit Jakobsdatter Vidden(f.1881) datteren Olaug(min bestemor).Hun var ikke gift med barnefaren,som er oppgitt å være Martin Sjøstrøm f.1880 i Sverige. Jeg finner begge to i FT1900.Hun som tjenestepike i Kristiania og han(?) som gårdsgutt i Bærum. I følge en folketelling i Sverige fra 1890 ble det født en Martin Sjøstrøm i Älvsborgs län i 1880,men kommer ikke videre der. Er det noen som vet hvordan man kan søke videre i Sverige?Eller enda bedre vet hva Martin gjorde etter at min bestemor ble født?Ble han i Norge og stiftet familie eller dro han tilbake til Sverige? Er takknemlig for alle innspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Øen

En liten tilleggsopplysning er at den Martin Sjøstrøm som jeg fant hos Arkion.se hadde mellomnavnet Fromhold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Øen

Siden jeg er nokså fersk i slektsgranskningsfaget er jeg takknemlig for tips om metoder etc,for å komme videre på denne grenen av familien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Janne Högdin

Martin Fromhold Sjöström f. 1880 i Järbo, Dalsland, Älvsborgs län, bodde vid folkräkningen 1890 på Åsen södre i Järbo församling. Där bodde också modern, änkan Anna Brita Bryngelsdotter f. 1843 i Högsäter, Dalsland och systern Anna Charlotta f. 1883 i Järbo. Vid folkräkningen år 1900 var familjen intakt och de bodde på samma plats. Jag kan inte följa honom längre med det underlag jag har.Martin kan därför knappast vara i Bärum år 1900, men man vet ju aldrig, han kan ha flyttat så precis att han kommit med i två folkräkningar.Du kan försöka efterlysa honom i svenska Anbytarforum för att se om han flyttade:http://genealogi.aland.net/discus/Efterlys i: Landskap-Dalsland-Socknar-JärboHälsningar/Janne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Øen

Takk for svar Janne. Jeg hadde oversett en ting når det gjaldt folketellingen i Norge i 1900 er at den Martin som er registrert der er registrert som Martin Johannes.(-son?)Sjøstrøm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson f. Sjöström, Anna CharlottaTvärgatanDöd 25/12 1949.Kyrkobokförd i Holm (Älvsborgs län, Dalsland).Född 2/3 1883 i Järbo (Älvsborgs län, Dalsland).Änka/änkling (30/1 1943). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Holm, Melleruds kn (Västra Götalands län, Dalsland)Födelseförsamling i källan: Järbo (Älvsborgs län)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.