Gå til innhold
Arkivverket

[#20093] Svensken Maritin Sjøstrøm,f. 1880


Gjest Lars Øen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Øen

I 1903 fikk min oldemor Margit Jakobsdatter Vidden(f.1881) datteren Olaug(min bestemor).Hun var ikke gift med barnefaren,som er oppgitt å være Martin Sjøstrøm f.1880 i Sverige. Jeg finner begge to i FT1900.Hun som tjenestepike i Kristiania og han(?) som gårdsgutt i Bærum. I følge en folketelling i Sverige fra 1890 ble det født en Martin Sjøstrøm i Älvsborgs län i 1880,men kommer ikke videre der. Er det noen som vet hvordan man kan søke videre i Sverige?Eller enda bedre vet hva Martin gjorde etter at min bestemor ble født?Ble han i Norge og stiftet familie eller dro han tilbake til Sverige? Er takknemlig for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Øen

Siden jeg er nokså fersk i slektsgranskningsfaget er jeg takknemlig for tips om metoder etc,for å komme videre på denne grenen av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Martin Fromhold Sjöström f. 1880 i Järbo, Dalsland, Älvsborgs län, bodde vid folkräkningen 1890 på Åsen södre i Järbo församling. Där bodde också modern, änkan Anna Brita Bryngelsdotter f. 1843 i Högsäter, Dalsland och systern Anna Charlotta f. 1883 i Järbo. Vid folkräkningen år 1900 var familjen intakt och de bodde på samma plats. Jag kan inte följa honom längre med det underlag jag har.Martin kan därför knappast vara i Bärum år 1900, men man vet ju aldrig, han kan ha flyttat så precis att han kommit med i två folkräkningar.Du kan försöka efterlysa honom i svenska Anbytarforum för att se om han flyttade:http://genealogi.aland.net/discus/Efterlys i: Landskap-Dalsland-Socknar-JärboHälsningar/Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Øen

Takk for svar Janne. Jeg hadde oversett en ting når det gjaldt folketellingen i Norge i 1900 er at den Martin som er registrert der er registrert som Martin Johannes.(-son?)Sjøstrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson f. Sjöström, Anna CharlottaTvärgatanDöd 25/12 1949.Kyrkobokförd i Holm (Älvsborgs län, Dalsland).Född 2/3 1883 i Järbo (Älvsborgs län, Dalsland).Änka/änkling (30/1 1943). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Holm, Melleruds kn (Västra Götalands län, Dalsland)Födelseförsamling i källan: Järbo (Älvsborgs län)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.