Gå til innhold
Arkivverket

[#20106] Alstahoug Sokn i Skogn,N-Trøndelag


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Er det noen som har oppl. om Ole Olssen f. 1797 på gården Ree (Rye) i Alstahoug Sokn? 1801 tell. var Ole 4 år. Foreldre: Ole Olssen 69 år,Elava Ericsdtr. 36 år. På forhånd takk. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hva ønsker du å vite?Alderen stemmer ikke helt, men det må vel være Ole som gifter seg med Margrethe Bardoesdatter den 25 Nov 1830, Alstadhaug kirke, Skogn [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/AF/individual_record.asp?recid=7469200&lds=0®ion=-1®ionfriendly=&frompage=99>Lenke Lenke Kan det være at den første Ole døde, og så fikk de en ny sønn i 1804? Margrethe er datter av Bardoe Larsen og Ragnhild Pedersdatter på Holberg i Skogn LenkeOg ble de boende på Ree? Det kan jo se ut som at det er Margrethe's søster Martha som er kaarenke på Ree i FT-1865 LenkeRee 1801 Lenke Holberg 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Jan P. Wiborg og A. Rønning.Takker så mye for at dere er villig til å hjelpe. Det er denne 'Nåla i høystakken'. I utgangspunktet leter jeg etter mine Tipp-tipp oldeforeldre. Aner ikke hvor de er født i Trøndelag. Ole Olsen Rye f. ca. 1797 og Maren Andersdtr.f, ca. 1799. De giftet seg i 1821 i Trondheim og bodde der i hverfall til 1831-32. I denne perioden fikk de fire sønner. Da Ole og Maren giftet seg skrev presten Bye istedenfor Rye. Men har fått bekreftelse fra Statsarkivet i Trondheim at det skal være Rye. Det finnes en Ole Olsen f. 1797 på gården Rye på Byneset og er fostersønn på gården Brendsel. Men utifra den opplysningen som Jan P. Wiborg kommer med, er Ole Olssen på Alstahaug ikke den jeg leter etter. Men er selvfølgelig takknemlig hvis dere har noen opplysninger. Venter på den nye bygdeboken for Byneset. Mvh og takk Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Rønning

Jeg strever selv med Bye fra Byneset.Har du forresten kjennskap til Hilda eller Elsa Rønning født etter 1900 i Trondheim, og som ble gift Rokkones?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Halloen! Beklager, men jeg kjenner nok ikke til Elsa. Mulig det er familie, men det er jo flere fam. som heter Rokkones i Rennebu. Min far er født i Trondheim, bosatte seg her i Bergen på slutten av 1920 årene, etter han kom det tre brødre. De fleste av Rokkonesene i Bergen er jeg i fam. med. Takker så mye for kontakten. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.