Gå til innhold
Arkivverket

[#20108] Siver-Syver-Siul Svendsen, Vardal ca 1751-1797, Skybergseie


Gjest Grete Bratne
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Bratne

Kan noen hjelpe her ?Syver Svendsen opptrer med flere navn som bl.a. Siver og Siul, men uansett gifter han seg med Berte Larsdatter 20.11.1773. De bor på Skybergseie og får mange barn. Det siste barnet vi finner blir født i 1793 og i 1801-tellingen har Berte giftet seg på nytt(med Ole Tollevsen). Altså dør Syver i mellom 1793 og 1800.I denne perioden finner vi kun en som kan passe, nemlig Siul fra Skybergseie, begravet 23.11.1797. Denne Siul oppgis til å være 48 år.48 år bakover finner vi ingen døpte Syver eller Siul, men to år unna i 1751 finner vi en Siul Svendsen. Han døpes 02.02.1751 og bosted er Soolbiørst.Konfirmasjonen burde da finnes i 1766 ++, men i denne perioden har mange av konfirmantenes navn ikke vært mulig å tyde og jeg finner altså ingen hjelp her.Kjenner noen til disse personene og om 'min' Syver Svendsen, som giftet seg med Berte, ble døpt i 1751 og oppført som Siul ?mvh Grete c',)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Ja, det er et kjempefint nettsted !Men mye av det jeg vet om denne familien har jeg nettopp herfra og derfor er jeg nå på jakt etter noen som kanskje vet noe mer fra evt. andre kilder. Noe som kan bekrefte eller avkrefte det jeg foreløpig bare tror.Det må vel kanskje helst bli noen som tilfeldigvis har litt inngående kjennskap om datidens Skybergseie eller Soolbiørst fra før. Sikkert ikke så mange som har det, men jeg kan jo ha flaks... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Har du forsøkt med en etterlysning samme sted? Det er/var en eller annen guru på Vardal; jeg tror navnet er Per Braastad.Jeg vet at det i arkivet til slekthistorielaget på Oppland Fylkesbibliotek på Gjøvik er mye om Vardal og Biri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Hallo slektning. Takk for at du minnet meg på noe jeg hadde glemt. Jeg har jobbet mye med Vardal i det siste, men Syver og Berte hadde falt ut fra undersøklsene mine. Er forsåviddt enig i det du har på Syver. Og guruen for Vardal, Per Bråstad, lever i beste velgående. Begynner å bli gammel, men er ofte på møtene våre. mvh. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Bratne

Jeg hadde helt glemt at det finnes et eget forum der. Takk for påminnelsen Tor ! Nå har jeg lagt ut etterlysningen min der også.Hei Sonja ! Ja, synes å huske at jeg sendte deg en hilsen på en tråd på dette forumet for lenge siden når jeg fant ut at vi var i slekt. Det hadde jo vært veldig artig å sammenligne det vi har på felles grener. Har du lagt ut slekten din på nettet ? Min ligger her : http://home.no.net/bratne/ Ikke helt oppdatert i det siste, men skal legge ut en ny oppdatering om ikke så altfor lenge.Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Nei, jeg har ikke lagt ut mitt. Holder på å putte masse ting inn i slektsprogrammet mitt for tiden. Tok en kikk på ditt, og så at du har bare et ekteskap på Johannes Syversen. Han var gift tre eller fire ganger, min ane kommer fra det andre. Vil du kontakte meg, så er det sonja.fjellstad@tiscali.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.