Gå til innhold
Arkivverket

[#20119] Andreas Gundersen, f. 1836 i Eidsberg, til Frederikshald, straffange


Gjest Sten Høyendahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Sten Høyendahl

Andreas Gundersen var født 1836 på Kløv i Eidsberg, tjente i Ås og Christiania, vervet seg på Frederikshald i 1858 og slo seg ned i denne byen etter å ha blitt dimittert. Han var ugift, og satt utallige ganger i fengsel, bl a i 1871-77 og 1883-89 for tyveri. I 1875 er han på straffeanstalten på Akershus festning. Ifølge Polititidende 1889 skulle han bosette seg i Ås. Jeg finner ham ikke i folketellingen 1900 for Follobygdene, Frederikshald eller Kristiania. Har noen støtt på ham etter 1889?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Sten Høyendahl

Jeg har vel ikke så mye håp om at noen har truffet på den noe tvilsomme Andreas etter 1889, men jeg forsøker igjen. Undere har skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Sten Høyendahl

Fortsatt vet jeg ikke hvor det ble av Andreas, men nå vet jeg i alle fall hvordan han så ut. Han er nummer 219 i Tom Larsens utlagte fangealbum fra Botsfengslet, nylig lagt ut på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.