Gå til innhold
Arkivverket

[#20125] hjelp med Hyllestad , - ElisabethJoannesdr.1829


Gjest maybritt engwebrigtsen
 Del

Recommended Posts

Gjest maybritt engwebrigtsen

Hei ! : )Trenger hjelp med å finne Elisabeth Johannesdtr. f 1829 finner ikke fofedrene hennes noen plass. Hun er oppgitt til å være født på Hyllestad. Navnet hennes blir stavet på flere måter, sukk.. Noen som kan hjelpe ?Mvh.Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engwebrigtsen

Hei ! Takk, ja så langt har jeg og kommet og det stemmer. Men er du sikker på at det er søsteren ? Jeg trodde Sørefjord var et stort område ? Er du sikker på at det er gården Sørefjord hun kommer fra?Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Først; Dersom du visste dette kunne du oppgitt lenkene dit.Deretter; På vielsen er det vanligvis gårdsnavn som er oppgitt, men jeg vet ikke mer enn det jeg har funnet her. Du får gå løs på en bygdebok.Til slutt; Dette burde vært lagt i brukerforum. Du bør ha mer konkrete forespørsler til arkivaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engwebrigtsen

Hei ! Beklager .... aner ikke hvordan du legger inn lenker !!! Jeg fikk råd fra en i brukerforum om å prøve her !!?? Lurte på om noen hadde bygdeboken for Hyllestad området ?Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Når du har søkt frem en person kan du høyreklikke i adressefeltet og velge kopi. Deretter går du til innlegget du skriver og tar høyreklikk og lim. Systemet oversetter til 'Lenke' dersom lenken din er lang. (Du kan søke på lenke i brukerforum så får du opp gamle tema).Men igjen dersom du ønsker hjelp fra arkivaren så må du nok gi mer info. Dersom dette stammet fra et tema i brukerforum så burde du også henvise til det. Jeg går ut fra at det er Lenke som jeg ikke har fulgt med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest maybritt engwebrigtsen

Ja,det stemmer at det er den tråden. Takk for at du skrev hvordan jeg lager en kobling.Når det gjelder Elisabeth Johannesdr f 1829 Hyllestad, Sørfjorden vet jeg ikke mer en det som ligger i linkene..Maybritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.