Gå til innhold
Arkivverket

[#20130] Howard Messer, USA 1900?


Gjest Odd Ottesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Ottesen

Noe sært kanhende i dette forum å spørre etter en engelskmann i Census 1900 for USA, men her finnes dyktige folk med tilgang til denne tellingen.En engelsk tippoldemor av meg (hun ble gift med en kjøpmann i Christiania) hadde to brorsønner som gjorde karriere som arkitekter i USA. De var sønner av John Messer (1834-1900), 'timber merchant' i Reading i Berkshire, England. Her (i Reading) fødtes både Howard Messer, i 1861, og Arthur Albert Messer, i 1863. I følge 'Who's who' for 1928 og 1934 (tilgjengelig på 'Deichman') virket Arthur Albert Messer som arkitekt i USA i tiden 1888-98. Søk på Internett viser at han og broren Howard etablerte et firma i Texas (sammen med Marshall R. Sanguinet), hvor de lot oppføre flere hus i en staselig 'Queen Anne Victorian style'.Arthur Albert Messer var tilbake i hjemlandet i 1898 og finnes i Census 1900 bosatt i Horsell, Surrey. Men jeg finner ikke Howard Messer i denne tellingen i England, og da han er arkitekten bak et hus i Fort Worth, Texas, fra 1899, lurer jeg på om han kan ha blitt værende 'over there' og således finnes i Census 1900 (eventuelt også senere) i USA.Jeg håper således at noen av forumets dyktige USA-detektiver kan gi nærmere beskjed om Howard Messer, basert på opplysninger i Census.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.