Gå til innhold
Arkivverket

[#20131] Oppslag dåp i kirkebok for Oslo Domkirkes (Vår frelsers) menighet 1864 og 1872.


Gjest Anne Elisabeth Myrvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Jeg tillater meg å spørre om noen har tilgang til og mulighet til å slå opp på dåpen til to personer, antageligvis søsken. For begge to gjelder det oppslag i kirkebøker for Domkirken (Vår Frelsers) menighet. Far til begge er Christian (Kristian) Hansen. Personene det gjelder er:Emil Anton (ev. Anton Emil) Christiansen, døpt 14 august 1864 ifølge Family Search.Karen Alette Christiansen, døpt 14 april 1872 ifølge Family Search.Jeg er interessert i alle opplysninger som står oppført. På forhånd takk!Med vennlig hilsen Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! KB Oslo Domkirke, MINI 16 1863-1871 Døpte, kort 4/13, s83 nr 165.F. 10. juli 1864, dpt 14 Aug. 1864 Emil Anton Foreldre Christian Hansen ---- svend (mulig Bødker) og hustru Christina Christiansd. i Nygata 8Faddere: Andreas Berg, Halvor Hansen, Andreas Olsen, Lovisa Berg og Anna Amundsd…..??? ----------- den andre hadde jeg dessverre ikke. Men, send brev til Byarkivet i Oslo (du finner adressen på google eller i Telefonkatalogen, evt. send brev til Statsarkivet. de gjør slike oppslag på under en uke! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Tusen takk for hjelpen Laila. I IGI fra Family Search står foreldrene til Emil Anton som Christian Hansen og Caroline Christiansdtr. Faren var nok på det tidspunkt skreddersvend. De foreldrene stemmer med 'mine' så da spørs det om han du fant for meg er rette vedkommende i dette tilfelle.., men man vet jo aldri.Jeg tar fremdeles imot hjelp med oppslag.Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Da legger jeg spørsmålet åpent igjen så kanskje noen har en bedre kopi av den rette kirkeboken og har anledning til å slå opp og se etter Emil Antons dåp.Kanskje noen har mulighet til å se etter den andre dåpen også, Karen Alette Christiansen, døpt 14 april 1872 samme sted.Takk for hjelp og gode råd fra deg Laila. Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Domkrk. 10/7-14/8 1864 Emil Anton, ekte. Foreldre ......Christian Hansen og h. Caroline Christiansdt., Nyg.8. Faddere Andreas Berg, Halvor Hansen, Andreas Olsen, Lovise Berg og Anne Amundsdt.Samme 8/12 1871-14/4 1872 Karen Alette, ekte. Foreldre Kristian Hansen, skreddersven (31) og h. Elina Kristiansdt. (33)-1861. Faddere: ..skreddersvend H. Nordby og do. Ole Kristensen, ...E...Kristensen Faddernes navn var vanskelige pga. dårlig film. Ikke gift Domkrk. 1861.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Elisabeth Myrvang

Jeg sier tusen takk til deg Berit. Jeg velger å tro at de to barna har de samme foreldrene selv om mor ved Karen Alettes dåp står oppført som Elina. Karen Alette tror jeg ikke var så vanlig navn og ut ifra FT 1900 Lenke er jo Karen Alette som fremdeles bor hjemme hos sine foreldre født på samme dato som hun du fant for meg.I tillegg til de barna som står oppført i FT 1900 besto familien, så vidt jeg vet, av følgende barn: Karl Oskar Christiansen (min oldefar) født 20-12-1862, Emil Anton, som du og Laila fant, født 10-7-1864 og en søster Valborg som ble gift Brustad, bosatt på samme adresse som foreldrene ved FT 1900) som var født 14-3-1869. Om det var flere barn vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke hvor familien oppholdt seg i 1875. Hvis noe av dette høres kjent ut så har jeg tidligere nevnt faren og familien og i innlegg 13131.Jeg takker for hjelp og tar gjerne imot opplysninger hvis noen skulle ha kjennskap til denne familien eller ha meninger om noe av det jeg har skrevet. Mvh. Anne Elisabeth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.