Gå til innhold
Arkivverket

[#20137] Gravstein på Sarnes (nordkapp kommune) Nils og Edla Jakobsen


Gjest kristin syvertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest kristin syvertsen

Nils og Edla Jakobsen er mine besteforeldre, jeg har aldri truffet dem. Så jeg veit lite om dem, de har bodd noe i Sarnes og noe på Andøya og kanskje andre plasser i nord. De er gravlagt på Sarnes, Edla døde på 50-60 tallet og Nils døde i 1984 tror jeg. Skulle gjerne hvist fødselsdatoen dems det står vel på gravsteinen, men jeg bor så langt unna at jeg får ikke undersøkt det. er det noen som kan hjelpe meg? Er det noen som kjenner til denne slekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Sigbjørn Sandsmark kom med et veldig godt forslag i Lenke om at du måtte kontakte kirkevergen der, og spørre om det er noen som har festet graven og steller den. Kanskje kirkevergen kan ta en titt på gravstenen for deg også?Er det Sarnes på Nordkapp det er snakk om?Her er i så fall adresse og tlf nummer: Nordkapp Sokn Postboks 69 9751 HONNINGSVÅG Tlf. 78476850 Fax. 78476859Nordkapp Prestegjeld, Hammerfest Prosti, Nord-Hålogaland BispedømmeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen

Det ser ut til at du får god hjelp. Jeg har ringt en kjenning fra Sarnes, og hun bekrefter at dine besteforeldre er begravet i Honningsvåg. Nils og Edla hadde flere barn. To av sønnene er sørpå, hun visste ikke hvor, heller ikke hva de het. En datter er død, den andre bor i Kr.sand. Har du ikke kontakt med noen av dine onkler/tante? som du kan spørre? Jeg håper du får hjelp når du ringer i morgen.Vennlig hilsen Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kristin syvertsen

Nei jeg har ikke noe kontakt med noen på den siden. Har bare truffet pappa en gang. Jeg veit ikke om tanter og onkler veit om meg en gang.Takk for at du prøver og hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Dersom bestefaren din ble en gammel mann og levde i 1900 så kan kanskje følgende Nils Jakobsen i Kvalsund være en kandidat Lenke Jeg fant bare 2 som het Nils Jakobsen i Finnmark på denne tiden og den andre var for gammel til å være en kandidat. Når du har opplysningene fra gravsteinen så vet du nok mer om dette kan være den rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.