Gå til innhold
Arkivverket

[#20145] Nyare arkiv, eldre telefonkatalogar?


Gjest Roald Standnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Standnes

Eg ser etter ein person som var født i 1888 og som truleg dø i Bergen.Er det nokon som har ein ide om kor eg kan leite?. Eg har namn, fødestad og dato frå kirkebok. Personen jobba truleg for Hansa i Bergen på 30 talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Jarl Runde

Det er ingen ting som heiter 'Teleteknisk Museum på Kjelsås'. Men både 'Teknisk Museum' og 'Norsk Telemuseum' er på Kjelsås.Telefonkatalogane er mikrofilma av telemuseet, spør ev. om dei kan foreta eit søk -. Tlf nr 22 09 14 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Adressebøker ligger under Nasjonalbiblioteket. De som er filmet går an å få kjøpt der ( i Rana, ikke Oslo ). Omtrent samme pris som en rullefilm kjøpt gjennom Riksarkivet.En helt annen ting er hvis (master)filmen er i Oslo, da er det ingen som for tiden vet hvor de befinner seg (utover de du kan se på lesesalen der).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Ellers ligger det jo databaser med dødsfall i Bergen helt til 1972 samt for sentrum frem til 1975 her på Digitalarkivet. Men dødsfallet var kanskje ikke å finne der? I så fall er det vel store muligheter for at en grav fortsatt finnes, og dette regner jeg med du kan få opplysinnger om ved å henvende deg til et vilkårlig gravlundkontor der i byen. (Slik man i hvert fall kan i Oslo).Med hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Man kunne jo begynne med å oppgi navnet på personen man leiter etter. For Bergen har Statsarkivet i Bergen: 1) adressebøkene, 2) skattelistene, 3) folkeregisterarkivene, 4) skifterettens dødsfallslister og registrene til disse (til 2001), 5) telefonkatalogene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.