Gå til innhold
Arkivverket

[#20153] James Abrahamson f. 8. juli 1921 ND bosatt i Montana i 1930


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Foreldrene til James var sannsynligvis Louis og Jennie Abrahamson, men så har det måttet tilstøtt dem noe. De har i 1920 barna Hazel f. 21. juli 1915 og Evelyn f. 10. april 1917. Det nok også dette paret som får James Abrahamson den 8. juli 1921. Disse barna bor hos Alfred Abrahamson i 1929, men ikke ved FT i 1930, da bor bare James Abrahamson der. Jeg finner en Hazel Bupp f. 21. juli 1915 som dør i april 1978 i Indiana og en Evelyn Acker f. 10. april 1917 som dør i okt. 1975 i Minnesota. Kan dette være barna til enten Louis eller Alfred Abrahamson. Jeg har ikke funnet noen James Abrahamson med tilsvarende fødselsdata og da er det nok mulig at James lever fremdeles? Jeg er ganske sikker på at moren til James senere bosatte seg i Spokane i Washington, men det kan nok tenkes at det var en annen Minnie Abrahamson som bodde der og som var omtrent på samme alder. Håper at det er noen som kan hjelpe meg med dette. Hvor går det an å få utskrift av vielsesattestene? Der skal det vel stå hvem som var foreldrene? Jeg vet også at Louis Abrahamson var død før moren døde i 1933 fordi han ikke står nevnt da hun døde i 1933.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Du skriver at du mener Jennie bosatte seg i Washington. SSDI har registrert en Jennie Abrahamsen f. 26. okt. 1892, død 24. jan. 1988. Siste oppholdssted 98409 Tacoma, Pierce, WA. (SSN: 502 - 18 - 9445) (Hun var blitt registrert i ND før 1951, og det kan jo stemme bra.) Men hvor var Jennie i 1930? Kanskje 'hjemme' i Canada en tur?Ser ellers at James i 1930 er ført som nevø av Alfred.Har du fått noe info om den Jennie som var gift med Elmer?Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Det er mulig jeg tar feil, men denne Jennie ser jeg er ført med Benrud som mellomnavn, og derfor kan det godt være kona til Elmer, og ikke til Louis. Da Vivian døde var hennes mors pikenavn oppgitt til å være Benrud. Her ser det også ut til å være en mulighet for å bestille en attest. (Skriv inn Jennie Abrahamson):LenkeJennie er i 1930-census oppgitt til å være født i Wisconsin av far født i Norge og mor født i Sverige.Det finnes kun en familie med navn Benrud i ND i 1930. Disse bodde i Milnor, Sargent. Dette kan godt være Jennies mor og brødre.Ludvig P. Benrud, 33, ugift, født i ND, far f. i Norge og mor f. i Sverige.Anna, 66, mor, enke, gift 23 år gammel, f. i Sverige av svenske foreldre, imm. 1891.Albert, bror, 28, ug. f. i ND, far f. i Norge, mor f. i Sverige.Vi finner denne familen på samme sted i 1920. Jeg hadde håp om å finne Annas mann i live, men hun er ført som enke her også. Barn som nevnes: Ludvig 23, - Emma 20, - Albert 18, - Emil 14 samt en datter på 12 som jeg ikke klarer å lese navnet på.Jeg har dessverre ikke klart å finne dem i 1900/1910, men vi vet altså at Annas mann het Benrud og var født i Norge.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg ser at lenken jeg ga deg ikke virker, men forsøk på Google å skrive inn 'Tacoma Area Obituaries Database' så vil du nok finne frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Det er to Jennie, Den ene konen til Elmer Abrahamson f. 1892 og dør 1988 i Tacoma i Washington. Den andre er hun som vi finner FT for 1920, McKinnon, Foster Co. ND som gift med Louis Abrahamson 34 NDAbrahamson, Louis 34 ND Jennie wife 29 Canada Hazel M. Dau 4 6/12 ND Evelyn I Dau 3Dette paret dør sannsynligvis i perioden 1921-1929. Grunnen til at jeg antar at de dør i denne prioden er at barna bor sammen med Alfred og Minnie Abrahamson i 1929 og at James bor der i 1930. I 1933 da Marie Abrahamson dør er ikke Louis nevnt blandt de barna som fortsatt lever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg kan også legge til at jeg har en del info om Jennie og Elmer, men trenger vite mer om James som var barn av Louis, men som av en eller annen grunn voks opp hos onkelen. Jeg lurer også på hvor det ble av Hazel og Evelyn. Jeg har funnet kun to personer med de samme fødselsdata så det er mulig at det er dem, men ingen opplysninger om James, så han lever nok fremdeles. Derfor så kunne jeg tenke meg å få info om hvor det kan bo en James Abrahamson som er på samme alder. Jeg vet at der finnes en slags oversikt over amerikaske borgere hvor alderen står oppgitt. Dersom noen kan hjelpe til med å finne han der hadde det vert fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg finner en James Abrahamson i Spokane som er 82 år gammel. Den James Abrahamson som jeg leter etter er også 82 år gammel og bor sannsynligvis i Spokane. Er dette et tilfeldig sammentreff eller er det 'blinkskudd'? Hvordan kan jeg finne hans adresse eller telefonnr. Jeg har søkt på www.ussearch.com/consumer/index. I noen tilfeller har jeg funnet at de personene som står på en slik liste kan vere døde og derfor må man være varsom med å prøve å ringe til dem e.l. hvordan kan jeg evn. kunne få adressen til denne personen slik at jeg evn. kunne ta kontakt med noen andre på samme adressen eller ev. ringe til ham hvis han har telefon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Jeg finner en Brian Abrahamson i Spokane som er oppført sammen med James. Koster lite å prøve har både E-post og telefon: brianabrahamson@yahoo.com, tlf. (509) 489-1871.mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har prøvt å sende e-post til den oppgitte adressen, men det ser ut som om e-posten ikke er i bruk? Får prøve meg på en telefon i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Her er sannsynligvis den James Abrahamson som jeg leter etter, men finnes det et sted jeg kan finne telefonnr. og adressen uten å måtte betale for det? Lenke)&searchFName=JAMES&searchMName=M&searchLName=ABRAHAMSON&searchCity=SPOKANE&searchState=WA&searchApproxAge=82&searchGender=&searchZip=&adID=10002230&vid=cfc&searchAgentNotes=PREVIEW-CFC&fc=Normal_blue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Den lenka var vist tom, men jeg søkte her og fant en James Abrahamson i Spokane WA som var 82 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.