Gå til innhold
Arkivverket
Gjest John O. Svenning

[#20175] Foreldre Henrik Gustavsen (Gustavius) f. 1796 Torsken ?

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Henrik Gustavsen dukket opp på Andøya før 1811, blei ifølge Johan I. Borgos konfirmert i Dverberg 1811. Folketelling 1865 sier at han er født i Torsken/Senja. Ingen spor etter han 1801 der, kirkebok eller bygdebok. Henrik giftet seg i Dverberg 1824 med Riborg Helene Elisabeth Knudsd. og har stor etterslekt. Har noen opplysninger som kan hjelpe med å finne Henrik's opphav/fødested?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Eneste jeg kan finne er denne: Familysearch: Henrick Gustavusen født: 1799 Bjornskinn, Nordlandmvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John O. Svenning

At Henrik ikke er født på Andøya er omtrent det eneste som er sikkert ifølge mine ressurser/kontakter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Etter hva jeg kan se er Bjørnskinn i Dverberg. Ingen ved det navnet finnes der i 1801. mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest John O. Svenning

Litt på siden av Henrik: Det som i dag er Andøy kommune var inntil sammenslåingen delt i tre kommuner: Andenes, Dverberg og Bjørnskinn. Før 1924, (etter formannskapsloven av 1837) var det en kommune, Dverberg. Jeg har fått mange til å sperre øynene opp når de har sett i pass og identitetkort at jeg var født 'på ett Bjørnskinn'. mvh. John

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.