Gå til innhold
Arkivverket

[#20175] Foreldre Henrik Gustavsen (Gustavius) f. 1796 Torsken ?


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Henrik Gustavsen dukket opp på Andøya før 1811, blei ifølge Johan I. Borgos konfirmert i Dverberg 1811. Folketelling 1865 sier at han er født i Torsken/Senja. Ingen spor etter han 1801 der, kirkebok eller bygdebok. Henrik giftet seg i Dverberg 1824 med Riborg Helene Elisabeth Knudsd. og har stor etterslekt. Har noen opplysninger som kan hjelpe med å finne Henrik's opphav/fødested?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Eneste jeg kan finne er denne: Familysearch: Henrick Gustavusen født: 1799 Bjornskinn, Nordlandmvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Litt på siden av Henrik: Det som i dag er Andøy kommune var inntil sammenslåingen delt i tre kommuner: Andenes, Dverberg og Bjørnskinn. Før 1924, (etter formannskapsloven av 1837) var det en kommune, Dverberg. Jeg har fått mange til å sperre øynene opp når de har sett i pass og identitetkort at jeg var født 'på ett Bjørnskinn'. mvh. John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.