Gå til innhold
Arkivverket

[#20181] Nikolai Severin Johnsen født 22.03.1895


Gjest Gunnar Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Pedersen

Når det gjelder min morfar er det så mange navn som svirrer rundt. Er ute etter rette slektsnavn. Disse navn har vært i bruk. Født Nilsen kalte seg Johnsen, men det sies at slektnavnet er Titland. Gardsnavnet Titland.?? På Nappane i Mangers Nord Hordaland Austrheim?? De var 7 søsken. Johannes født Nilsen, Kalte seg i ettertid Johannes Johnsen Titland Bodde da i Bergen. Mener og at Andersen navnet er brukt i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tror dette er den det er snakk om LenkeEtter gammelt navnesystem het han Nilsen, men etter som mange begynte med familienavn så endret han og kanskje noen av søsknene det til Johnsen. Familien kan jo ha flyttet til Titland senere, det ligger jo også i Manger, og så kan noen ha brukt gårsnavnet som etternavn. Men jeg skjønner ikke hvordan Andersen kommer inn i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.