Gå til innhold
Arkivverket

[#20182] Voss Barneheim Lundarhovden s.326 i Vossaboka bd.2 kan noen hjelpe med oppslag ?


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er meget intressert i barneheimens historie. Nå er det gamle ærverdige bygget revet og erstattet av et mer 'institusjonspreget' bygg. Jeg håper noen kan hjelpe meg med opplysninger om barneheimen på Voss fra tiden før 1980. send meg gjerne en mail: smar-jo@online.nomvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Min nye e-postadresse er: jafjohan@start.no og dersom du kan hjelpe med dette oppslaget er jeg svært takknemlig. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kaptein Involstad var den første bruker på 'Lundarhovden'. Jeg har prøvet å finne ut om hans opphav uten å lykkes kan noen hjelpe?Fant ham i Folketellingen 1900 Voss Lundarhovden: Frants Oskar Ingvoldstad Hf g Infanterikaptein,Voss militære Verkstadsbestyrer Bankrevisor 1845 Kristiania Josefine Eugenia Victoria Ingvoldstad Hm g Husgjerning 1857 Slagelse Danmark Margit Ingvoldstad D ug Husgjerning 1883 f. på Voss Hildur Victoria Ingvoldstad ug Skoleelev 1886 f. på Voss Einy Elisabeth Ingvoldstad ug Skoleelev 1887 f. på Voss Ragna Ingvoldstad ug Skoleelev 1889 f. på Voss Einar Ingvoldstad ug Skoleelev 1891 f.Voss Ruth Ingvoldstad k b D ug Skoleelev 1893 f. på Voss Arne Ingvoldstad m b S ug Skoleelev 1895 f. på VossMvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har ikke funnet noe mer ut av opphavet til Ingvoldstad. Men her er vel Frants Oskar med familien i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=322&teljing=ft1900&filnamn=f01235.wc2&amt=12&funnenr=466>LenkeFrants Oskar Ingvoldstad, også skrevet Ingvaldstad, døde i Voss 26.11.1909 Lenke, mens kona døde i 1907 Lenke Og dette er vel sønnen Einar, født 1891, død 1921 fordi han ble overkjørt av toget LenkeHer er det nevnt en kaptein Ingvoldstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mulig det er henne? : JOSEPHINE EUGENIE HANSEN Født: 13 DESEMBER 1857 Døpt: 13 JUN 1858 Sankt Mikkel, Slagelse, Soro, Danmark Far: MATHIAS HANSEN Mor: THRINE SOPHIE NIELSENFunnet på Familysearch mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Norodd Hagenson

En gravstein ved Vangskyrkja på Voss knytter noen tråder sammen:Einar Ingvoldstad 27-4-1891 31-1-1921Infanterikaptein F. O. Ingvoldstad 26-3-1845 26-11-1909Hustru Josefine født Hansen 13-12-1857 30-08-1907Da stemmmer fødselsdatoen for Josefine, så hun bør være den riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mange takk til Grethe og Norodd! Da gjenstår det bare å finne ut hvem foreldrene til Frans Oscar Ingvolstad er. mvh Jan FrodeJohansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Rune Thorstensen

Her er foreldrene i 1865.Faren er fra Vang på Hedmarken og mora fra Ringebu i Gudbrandsdalen. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=hentglobal&register=etternavn&pgj=37&teljing=ft1865&filnamn=f60218b.wc2&amt=2&funnenr=20>LenkeOg så spørs det om ikke det er Frantz vi finner her i 1865, da som Oscar Ingevoldstad, 20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.