Gå til innhold
Arkivverket

[#20186] Hvem er min TippoldemorTippoldefar er Knut Andersen Holen (Edsbergholen).


Gjest Solveig Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Hanssen

Søker etter kona til min tippoldefar Knut Andersen Holen (Edsbergholen)f. 1829.Tippoldemor døde antagelig da min oldefar Anders Knutsen Holen (Edsbergholen) ble født eller like etter.Han ble født 06.04.1855.Tror i området Sør-Odal eller Vinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kan dette være Knut Andersen i 1865? LenkeIflg. FS ble en Anders Knutsen f.5/4 dpt. 4/5 1855 Strøm. Foreldre Knut Andersen og Thore Andersdt. Jeg finner ikke noe ekteskap mellom dem, uten at det betyr så mye. Men, om det er rette mann i FT 1865 så var han jo ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om det er Anders K som bor på Edsberg øvere i Vinger i 1865 hos Hans Sørensen og Rangdi Andersdt. så lurer jeg på om Rangdi kan være søster av Knut, og da blir jo Anders Knutsen sr. Knut og Rangdis far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Vinger bygdebok bind II s 219 under Eidsberg øvre omtaler Randi Sofie Andersdtr f 1837 gm Hans Sørensen f 1836. Randi var datter av Anders Knutsen f 1801 og kom fra (Eidsberg-)Holen til til Eidsberg øvre. Han var gm Kari Pedersdtr f 1795 fra Nerhusbakken, begge fra Sør-Odal. Jeg finner ingen plass som heter Eidsbergholen i Vinger, men det ligger to Holen eiendommer rett over grensa i Sør-Odal, så det kan være at en av de er blitt kalt Eidsbergholen. Anders og Kari hadde foruten Randi sønnene Amund f 1823 og Kristian f 1839. Knut er ikke nevnt, men det er god plass til han i 1829. Jeg tror ikke Knut var gift, men han er sannsynligvis far til Anders Knutsen som var pleiesønn hos Hans og Randi i 1865. Der står det at han er 12 år og født i Vinger, så det stemmer ikke helt med Anders Knutsen f 5/4 1855 i Strøm. En mulighet til kontroll er å finne han igjen blandt konfirmerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei Solveig! Jeg har en del etterkommere etter Knut Andersen`s forfedere i mitt slektsprogram på PC. Send meg en E-post til: terjeb2@online.no skal jeg sende deg det jeg har.(Har flere sider med stoff) Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Berit. Takk for respons. Er helt ny på dette området og bruker dessverre litt tid på å finne ut av ting samtidig som jeg utveksler opplysn. med et annet fam,medlem (pr.brev).I ditt 2.innlegg er du inne på min fam.Oldefar Knut Andersen Holen f.1829 vokste opp hos mine 2xtipp Anders Knutsen Holen og Kari Pedersdtr Lilja. Ragndi Andersdtr, var deres datter.At min tippoldefar kanskje var ugift er jo en mulighet.Et fint tips og mulighetene mange for hvem tippoldemor er.Dette er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Hanssen

Hei Sverre. Takk for responsen. Er helt ny på dette,holdt på i 3-4 uker. Har nå fått Vinger bygdebok I og II. I Vinger bygdebok nr. II s.219 er min oldefar Anders Knutsen Holen, f.1829, glemt. Et annet fam.medlem fant han i en Odalsbok.Han vokste opp hos mine 2xtipp. Anders Knudsen og Kari Pedersdtr. At min tippoldefar Knut Andersen Holen ikke var gift kan jo faktisk være en mulighet.Spennende og se om jeg finner ut av dette.Takk for tips om søk blant konfirmerte. Der står kanskje oppført hvem som var hans mor? Som sagt jeg er helt fersk i slektsforskning og søker etter hjelp og info der det kan være mulig å få tips og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.