Gå til innhold
Arkivverket

[#20189] Slekt fra Tromsø og Sør-Lenangen i Karlsøy Kommune, Troms Fylke


Gjest Ken V. Nordberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ken V. Nordberg

Hei! Jeg står helt bom fast på en gren av min familie og lurte på om noen med bedre kilder enn jeg kan finne ut litt mere om disse personene:Johannes Torkild Anathon Johansen f. 1893 Tromsø FT1900: ID:6465 Name:Johs. Torkild Anaton Johansen Sex:m Born:1893 Hans foreldre var: Johan Erik Johansen f. 1848 Tromsøysund Nanna Lorine (ukjent etternavn). f. 1851 Malangen Mer vet jeg ikke om denne grenen.Johannes var gift med Ida Jevana Marie Olsen f. 27 Jun 1900 Hesjebukt, Sør-Lenangen d. 24 Apr 1957 Vannareid hun var datter av Ole Iver Andreas Olsen f. 22 Jun 1862 Arneng, Nord-Lenangen og Elen Maria Nilsdatter f. 12 Oct 1873 Sør-Lenangen d. 25 Nov 1945 Stenhaug, VannareidOm noen kunne hjelpe meg med denne grenen, spesielt forfedrene til Johannes Torkild Anaton Johansen skulle jeg vært evig takknemlig.Med vennlig hilsen, Ken V. Nordberg California, U.S.A. elevator@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Johannes forfedre: Far: Johan Erik Johansen f. 13.5.1848 Tromsøsund. Johans foreldre: Johan Peder Osiassen f. 2.2.1818 d. 26.11.1856 Tromsøsund gift 22.10. 1843 Berit Katrine Olsdatter f.22.10. 1820 Tromsøsund. Johan Peders foreldre: Oaisas Bruun Pedersen f. 4.6.1791 Balsfjord d. 10.4.1868 gift Ingeborg Pedersdatter f. omkr. 1795 Tromsøsund. Berit Katrines foreldre: Ole Eriksen f. ukjent, hustru ukjent. Johannes mor: Riktig navn: Hanna Larine Olsdatter f. 1851 Tromsø, g. Johan Erik 17.11.1875. Hannas foreldre: Ole Martin Tostensen f. 7.7.1826 Malangen g. 9.10.1850 Malangen med Ane Pauline Hansdatter f. 0.4.1828 Tromsø. Ole Martins foreldre: Tosten Olsen f. 1793 Tromsø g. 12.11.1820 Tromsø med Elen Margrethe Olsdatter f. ukjent. Ane Paulines foreldre: Hans Martensen f. 1795 Tromsø gift 23.9.1821 med Johanne Margrethe Hansdatter f. 1797 Tromsø. Litt rotete, men håper du finner ut av det. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ken V. Nordberg

Hei! Tusen takk John O. Svenning for din hjelp. Du har virkelig vært til stor hjelp. Kan jeg spørre hvor du fant denne informasjonen? Var det her i digitalarkivet eller en annen plass. Jeg er mer eller mindre begrenset til kirkebøker og folketellinger registrert digitalt pga. at jeg bor så langt fra Norge. Tusen takk ihvertfall!Jeg var også innom http://karlsoy.com/bygdebok men det er mest kulturhistorie ikke sant? Veldig mye interressant lesestoff. Inneholder denne boken gårds- og slektshistorie også for karlsøy eller er det primært kulturhistorie?Tusen takk begge to.Med vennlig hilsen, Ken V. Nordberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.