Gå til innhold
Arkivverket

[#20198] Dødsfall i Norge 1947-1999


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Ref. nr. 20245 (innlegg 3 ovenfor) om 'digitalisering' i sin alminnelighet. Når det gjelder denne listen over 'Dödsfall i Norge 1947-1999' får jeg ikke tilslag på noe sök i Oslo. Min feil er vel at når et arbeide ble 'lagt ut' trodde jeg det var komplett, mens det kanskje i flere tilfelle bare er begynnelsen på et mere omfattende arbeide. Jeg sier ikke at det ikke skulle vært gjort slik, for 'noe er vel bedre enn ingenting'. Men så vet man ikke det, og leter lenge, forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Til nevnte fil ligger det dokumentasjon. Dokumentasjonen er ment å skulle hjelpe brukene til å forstå hva de har fått til disposisjon, og fra dokumentasjonen til denne filen sakser jeg:'Databasen er et uttrekk av det nasjonale dataregisteret over dødsfall meldt til skifteretten. De forskjellige sorenskriverembetene startet med elektronisk registrering av meldingene på ulike tidspunkt, men fra 1992/1993 ble meldingene registrert på data hos alle, og fra 1995 skal registeret være komplett. Årene forut for dette, har derfor kun enkeltoppføringer. Merk at dobbeltføringer kan forekomme: Hvis en person døde utenfor sitt sorenskriveri, ble dødsfallet meldt til det lokale sorenskriveri, såvel som til avdødes hjemmehørende embete.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.