Gå til innhold
Arkivverket

[#20200] Kvænangen


Gjest Ivar Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ivar Kristensen

Er det noen som vet noe om en Efraim Warth(Varth)født 1817 gøne sogn, skåne, sverige? Eller om hans hustru Britha Stina Johansdatter født 1826 skorpen sogn, Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Hvor har du opplysningen om at han var fra Skåne? I folktellingen 1865 står det at han er kven, og har bodd 29 år i Norge: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=1941&kenr=009&bnr=0041&ln=00>LenkeI folktellingen 1875 står det at han er født i 'Gøngas Sogn Sverige' som jeg tipper er Kengis i Tornedalen. Han er også her oppført som kven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar Kristensen

Takk Andreas for et opplysende innlegg. Du har sansynlig vis løst gåten min nå. Men du lurte på hvordan jeg hadde fått det til at han var født i skåne: gønges eller giønge,(gønige) er dansketidens navn på et større område (kristiansandsletten)i skåne. Hvordan får jeg forresten tilgang til Vielsesinnførselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

FS IGI: Brita Stine Johannesd. f. 1828 Skjervøy g. Skjervøy 2.7.1848 med Ephraim Ephraimsen. Hennes foreldre: Johannes Johannessen og Oleanna Gunnarsd. g. 25.9.1825 Skjervøy. hvh John.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.