Gå til innhold
Arkivverket

[#20215] Peder og Elen Andersen, Haugesund fra ca.1840


Gjest Mona Storli
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Storli

Takk for rask respons. Jeg tror ikke ikke Peder Johan Andersen f.1848 død 1920 er den Peder jeg leter etter. Nå er jeg ikke kjent i Bergens området, men Strudshavn og Fjeld Prgj. ligger vel ikke på samme området jamfør din lenke? Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Vel, da bodde det kanskje flere Peder Andersen i samme gate..., og som var født omtrent samtidig... :-)Ang. Strudshavn, så ligger vel det i nåværende Askøy kommune. Såg at Fjeld Prgj låg i Askøens Sogn...Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Eg trur at Jan har rett i denne Peder kan være samme mann du er på jakt etter. I 1865 var garden Drotningsvik under Studshavn sokn, som igjen var anneks til Fjell kirke og garden Drotningsvik tilhørte den tid Askøy. I dag ligger denne garden under Bergen, like innenfor Sotrabroen. Har vært litt borti garden Drotningsvik av ulike årsaker, derfor har eg tidligere etterlyst en Dag Egil Pedersen som skal være født i Haugesund i 1910. Har du denne person i samme familie som Peder Johan Andersen, så kan vi kanskje klare å snurpe ett eller annet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Storli

Jeg ser at Peder Andersen på gården Drotningsvik også befinner seg der ved 1900-tellingen. Så desverre var det ikke min Peder. Jeg må nok sjekke kirkebøkene over døpte f.eks. Ingeborg f.1878? Avaldsnæs eller Edvard f.1880/1877. Eventuelt giftemål mellon Peder og Elen f.eks i Tysnæs sogn. Det er vanskelig å vite hvor man skal starte når det ikke er flere opplysninger.Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Mona Storli

Til orientering.Jeg har funnet ut at min Peder er : Peder Johan Andreasen f. 08.07.1849 f.Strudshavn/Askøy - d.1920 Haugesund. Hans foreldre var :Andreas Rasmusen f.1815 og Marte Vilhelmine Danielsdtr. f.1825. Farens slekt kom fra Gloppen i Nordfjordeid.Elen : Eli Eliasdtr. f.1838 Gjetsvik Tysnes sogn. Hennes foreldre var : Elias Pedersen f.ca 1808 Tysnæs og Ingeborg Johannesdtr. f.ca.1800 Tysnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.