Gå til innhold
Arkivverket

[#20247] Bergit og Peder Fosland


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Vil vite litt om Bergit Fosland født Haugen,hvor hun var fra,og familien hennes.Jeg har ingen fødtselsdato på henne, men det er ca 1886-7 men jeg er veldig usikker. Hun ble gift med Peder B Fosland født 17.4.1877. Hadde noen vist noe om hans familie er vi kjempe intresert. Faren heter Bernt og moren Karen Olsen. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser Fosland i Vinje Telemark. Jeg har kirkeboker her hjemme for baade Vinje og Rauland, men desverre ser ikke Peder f. 1876-78 sonn av Bernt of Karen der!Fosland ligger ogsaa i baade Grong og Fosnes NT. Prov der. Navnet Bernt er mer vanlig der ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Bergit og Peder fikk sitt første barn 1902-4. 4 Mars. Da skal de ha bodd i nærheten av Skiens alva.Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Hildrum

Utifra Lenken til Astrid, vil jeg tro at Peder Martinsen som står øverst muligens er en slektning.Den Peter Mathiassen som står på toppen er vel den samme som han du finner her:LenkePå Oldervig i Fosnes kommune i 1865.Over utflyttede fra Grong kommune står det at Husmand Matthias Olsen Værumsnæset (Heimen) og hans Hustru Karen Enochsdatter og deres børn Tobias døpt 26-11-1820, Ane Kirstine døpt 17-03-1816 og Peter født 09-01-1827 flyttet i mai 1840 til Fosland i Fosnes.Hvordan han muligens kan være knyttet til disse finner jeg ikke ut av. Kanskje han er sønn av søsteren. Jeg finner ikke noen passende Bernt der hverken i 1865 eller 1900. Tror nok kirkeboken må sjekkes for å få noe nærmere opplysninger om foreldrene.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Har ringt til gammel slekt å Peders mor Bergit er født Petersdatter. Og Bernt skal være ungkar fra Stattland. Peder skal være født utenfor ekteskap.Da ser det jo ut som Peter er Peders bestefar.Det er mange opplysninger slekten sitter på bare noen begynner å rulle ballen. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.