Gå til innhold
Arkivverket

[#20259] Tysse, Sogn & Fjordane


Gjest Nina Krøger
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er en gard Tysse i Møre og Romsdal.Det er ikke Tysse i Samnanger - tror jeg - har gått gjennom både Indre og Ytre Tysse, finner ingen Nils som drog til Sogn der.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Takk for innspill så langt. Jeg har klart å finne tilsammens 4 barn av Nils, Søren f.1757, Orloug f. 1760, Ide f. 1763 og Synnøve f. 1767.Er takknemlig for all hjelp som jeg kan få. Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Jeg prøver å legge innlegget på topp igjen. Jeg søker fortsatt opphavet til Ide Nilsdtr og Gregoriuss Christensen. Opplysningene jeg har på Ide er far bosatt på Tysse gård og på Gegoriuss er det som står på denne lenken. [url="http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&ptype=list&db=dbft1801&sql=low%5Fgard%3D%27lohne%27&orderby=+low%5Fprestegj%2C+low%5Fgard%2C+id>LenkeJeg har også et innlegg inne på Arkivforumet rundt den samme familien. Se:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Ved søk på FS fant jeg vedrørende Ide det samme som i døpte i Sogn og Fjordane, men i tillegg at hun var datter av Nils Tysse(1734 - ) og Abelone Iversdatter (1738 - ).Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Gregorius skal ifølge FS være døpt 17.4.1765 i Fjaler av foreldre Christen Trudesen (Nitter Lone) og Anne Larsdatter.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Krøger

Her bar det mye nytt. Odd Brede, tusen takk. :=) Da er forsatt Ide Nilsdtr igjen. Nils Tysse er det være med. Kan noen hjelpe? Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.