Gå til innhold
Arkivverket

[#20276] Skarpsno/Skulstad i Grue, Solør


Gjest Mary-Ann Hersvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Mary-Ann Hersvik

Er det noen som vet noe om denne familien: Emilie (Charlotte) Haagensdtr. f. 1847 g. m Johan Nilsen F. 1848 (begge f. i Grue). De har barna Sigvard, Mens, Elise, Signe, Karen, Hjalmar og Emma.Finner dem i Folketelling for både 1865, 1875 og 1900 men Emilie og Johan er aldri oppført sammen. Hun er registrert på Skarpsno/Skulstad, Johan på Grue Prestegård i hele perioden.Finnes det kirkebøker eller bygdebøker tilgjengelig for dette området ?Takknemmelig for svar MVH Mary-Ann Hersvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Charlotte Emilie var f. 14. mars 1847 Baserud u. Skulstad i Grue, døpt 11. april s.å. Foreldre Haagen Pedersen og Karen Olsd. Johan Nilsen f. 4. februar 1848 Skulstadberget i Grue, døpt 1. juni i Grue kirke s.å. Foreldre var pige Olea Danielsd. Skulstadberget. Som barnefar har Olea først oppgitt ungk. og hms. Niels Olsen Bye. 'Moderen har i 1905 bekjent at have opgivet falsk barnefader. Den rette er ungk. Karelius Sorknes. Sognepr. Hans Davidsen'. Dette er hentet ut av avskrifter av kirkebøkene for Grue sogn, utgitt av Solør Slektshistorielag. Avskrift av kirkebøkene for Grue sogn foreligger fram til 1926.Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Det viser seg at jeg har i min slektsbase etter kommere av Johan og Emilies sønn Hjalmar. Dersom det er av interesse så kontakt meg på fisollie@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.