Gå til innhold
Arkivverket

[#20278] Foreldrene til Erland Nielsen og Elen Christopherdtr.-Borge, Lofoten


Gjest Odd Harald Bolgnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Harald Bolgnes

Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til disse to, som i FT-1801 for 1862 Borge, er bosatt på Handberget gård: Erland Nielsen, 81år og hans kone Elen Christophersdtr., 82år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per M. Bernhardsen

Borge Bygdebok , bind V s. 305: Erland Nielsen (1723-1804) var sønn av Niels Erlandsen, Saupstad og gift med Elen Christoffersdatter (1722-ca.1805). ... Dorothe Nielsdatter (Erlands søster) ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per M. Bernhardsen

Borge Bygdebok, bind IV s.44; Niels Erlandsen (1686-1733) leilending Saupstad 1709-1723, gift med Marit Hansdatter (1680-1756). Barn: Maren f. 1715 gift på Unstad, Dorothea f. 1722 gift på Saupstad, Erland f. 1723 leilending på Handberg.s. 14: Om Niels Erlandsen vet vi at han var sønn av Erlend Nielsen, Sortland, og at han var gift med Marit Hansdatter fra Skjerpen Nedre, datter av Hans Nielsen der.s. 111: Erland Nielsen Sortland (f. 1654) er sønn av Niels Johannessen (1608-1674) leilending på Sortland i Borge. Han har en bror, Baltzer f. 1643.Erland Nielsens barn (hustru ukjent) Lisbeth 1680, Niels 1686, Christopher 1705, Anna og Ole. Per Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Harald Bolgnes

Tusen takk Per, da var Erlands far på plass og enda en liten brikke på plass i min farmors slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Harald Bolgnes

Hei Per, ditt nye innlegg kom mens jeg skrev mitt. Dette var kjempemessig! På nytt tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.