Gå til innhold
Arkivverket

[#20296] Haldor Ludvigsen Legrovbakke


Gjest Bjarte Breistein
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Breistein

Kan jeg få oppgitt faren hans ved giftermål i Årstad Krk. den 30. sept.1877? Ektefelle var Anna Rakel Rasmusdtr. Haldor var født i Jølster. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge FamilySearch Vital records var faren Ludvig Nilsen Legrovbakke.Hennes far var Rasmus Henriksen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei!Det ble født to Haldor i Jølster av samme foreldreLudvig døpt 11.8.1843 Ludvig døpt 22.7.1844Foreldre Ludvig Nilsen og Cathrine Knudsdatter som du finner på Legrovbakke LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Takk til Rune og Odd.Det er vel Haldor født i 1844 som er min mann, for jeg kan vel regne med at Haldor, født i 1843 døde før neste Haldor ble født? Foreldrene må vel hatt bedre fantasi enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Haldor Ludvigsen Leirgrovbakke, født i august 1843, døde 26. september 1843, 1 måned gammel, og ble gravlagt 29. i samme måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Takk for hjelpen. Moren til Haldor Ludvigsen het Catrhine Knudsdtr., men jeg finner ikke ut hvor hun kommer fra og hva foreldrene het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Brede

Hei! Catrine Knudsdatter ble gift 6.2.1825 i Jølster med Ludvig Nilsen. Far da oppgitt til Knut Østensen og hennes alder oppgitt til 28 år. Dette er ifølge FS.Knut Østensen giftet seg 15.3.1795 i Ålhus, Jølster, med Søgnilde Danielsdatter. Ekteskapet finner du her LenkeOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Siv Kristin Haugen

Hei og takk for sist! Jeg ser at vi leter etter de samme navnene og lurte på 2 ting.Anna Rakel,er hun født Lia?(i 1846-?)Har jeg rett i at hennes far er Rasmus Henrikson Lia, f.1811-1895 Lurte og på om det er kunn en bygdebok for Jølster nemlig den av Albert Joleik.Ingen nyere utgave? På forhånd takk. Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Breistein

Hei. Når det gjelder Anna Rakel har jeg det samme som deg, også når det gjelder faren.Moren var Anna Maria Rasmusdtr. Via f. ca. 1815.Dette har jeg funnet på Digitalarkivet ( Sogn & Fjordane-hele fylket). Om det finnes andre bygdebøker for Jølster så vet jeg ikke det. Moren til Ludvig Nilssen var Agote Andersdtr. Lergrovbakke ca. f.1769, det finner du i 1801 tellingen for Jølster. PS Jeg har fått ny e-post adresse siden sist: bjarte.breistein@c2i.net Jeg har noen aner til hviss du ikke finner det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Brandsøy Lystad

Det finnes en til bygdebok om Jølster, skrevet av Anders O. Klakegg. Den dekker perioden fra 1801 (der Joleik slutter) og fremover til sånn ca 1980.Jeg har en utgave av denne boka, som jeg fikk tak i på et antikvariat. Hvis det er noe dere vil ha sjekket, så kan jeg gjøre oppslag :-).Mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siv K. Haugen

Hei Marita! Jeg hadde håpet det skulle ha kommet en lettere lest utgave av perioden før 1801! Kommer du over flere bøker som Førde bygdeøker, Hous, Gaular eller Jølster før 1801 er jeg interessert i å kjøpe. (Gard og ætt) Gi meg gjerne tips på Tlf.71525766 eller blommen21@hotmail.com Skulle gjerne ha fått sjekket opp en del gårdsnavn så hvis du sender meg ditt tlf.nr. så kunne jeg ha ringt en kveld. Mange takk, Siv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.