Gå til innhold
Arkivverket

[#20304] Teodor Johan og Oline ( Lina ) Engelsen i Bergen.


Gjest Marit Ådlandsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ådlandsvik

Teodor Johan Engelsen ble født 31.12.1886 på Laksevåg. Han var sønn av ' Ungkarl, Styrmand Engel Johan Engelsen, f.1850 og pige Dorthea Berntine Aase f.1863.' Moren døde i barselseng og Teodor vokste opp hos mormoren og morfaren sin. Fra 'de gamle' i familien min har jeg tidligere fått 3 opplysninger : Han ble gift og bosatte seg i Bergen, han fikk barn og han skal ha eiet et hus i Bergen. De to første opplysningene har jeg nå fått bekreftet. ( Gjennom svar på innlegg i arkivforumet.) Da han døde 15.03.1956. etterlot han seg enken Oline ( Lina ) og en sønn.Er det noen som kan gi meg flere opplysninger om Oline eller sønnen, og eventuelt andre barn som var døde før faren døde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Takk skal du ha. Jeg har sett dette selv, men tenkte at det ikke ville bringe så mye nytt. Det vil jo ikke være overraskende at den rette Oline, om en av dem er henne, etterlater seg en sønn. Men nå legger jeg en forespørsel inn i arkivforumet likevel og forsøker om det kan være mer å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Den Oline som dør i 1967 var enken etter Teodor Johan. Og oppføringen bekrefter at hun etterlater seg den sønnen som er nevnt i 1956, men også en sønn fra et tidligere ekteskap. Begge disse bodde i Bergen da hun døde. Her kan det altså være snakk om nålevende personer. Hvis noen har opplysninger som kan være til hjelp for meg, uten at det strider mot reglene for Digitalarkivet, er jeg takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Gjest Per Aase Andresen

hei Marit, og godt nytt år.jeg har noen data vedr Teodor og hans familie.send meg din e-postadresse til pantoand@online.no, så sender jeg opplysningene via e-post.mvhPer Aase Andresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.