Gå til innhold
Arkivverket

[#20312] Ole Hansen viet 1852 Sør Fron


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

Min tipptippoldemor Eli Hansdr f 8.7.1830 ble gift med Ole Hansen 23.11.1852 i Sør Fron.Ole døde og Eli giftet seg på nytt .Har ikke noen opplysninger om Ole.Har noen tilgang til kirkebøkene? Vil gjerne vite når han er født og evt. foreldrenes navn.Mvh Lill Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peder Østlie

Har dessverre ikke viede etter 1851, men har fødte før 1851. Er du sikker på fødselsåret? Jeg finner ingen med det navnet født i 1830, men derimot i 1829. Finner Elie Hansdatter, født 8.7.1829, døpt 1.8. Datter av Grdmd Hans Andersen Rudi og Rachel Nielsdatter RudiJan Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill hansen

Hei Du har riktig angående fødselsdata til Elie.Hennes foreldre giftet seg 1819 i Ringebu. Det er Ole jeg ikke har noen som helst opplysninger på.Det er han jeg vil finne.De fikk min tippoldemor Marit f 1854.Marit og moren bodde på plassen Ringstad i 1865,Elis mor Rakel bor hos dem.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Ved vielsen mellom Eli og Ole den 23. november 1852 i Sør-Fron, står brudgommen oppført som Ole Hansen Sønstelie, 39, far; Hans Olsen.Jeg finner da i dåpslista: døpt 25. des. 1813 Hans Olsen Sønstelie og hustru Marit Olsd. dåpsbarn Ole født 27. november. Test: Ole Jetlund, Arne Aanshuus, Torger Alme, Madame Schnidler og Elie Alme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

Takk for dataene om Ole.Har prøvd meg på FS med å finne han ,men det navnet er så 'vanlig' at jeg så det som umulig.Da kan jeg komme meg videre.Synd at kirkebøkene brant opp tidlig på 1800-tallet.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.