Gå til innhold
Arkivverket

[#20321] Hans Hals


Gjest Steinar Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Kristiansen

Hans Hals er oppført i kbk for Hole, Buskerud som far til en pike som ble døpt i kirken 1856. Kan noen gi meg opplysninger om Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Christensen

Hei SteinarI Gjerpen kirkebok fant jeg følgende:1836. Marie Katarine Hals, født 9/3 1836, datter av løitnant Hans Andreas Hals og Nikoline Katrine Scheitlie. Fossum. Blandt fadderne kammerherre Løvenskiold og frue, foged Paludan, korpslæge Faye, apoteker Mülertz og fl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Kristiansen

Hei Jan! Så der var du!Takker for svaret,men jeg trur jeg skal ha en 'smalere Hans'!? Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hei SteinarEr du klar over at det er begynt å komme nye bygdebøker for Hole, slik at det går an å sjekke der? Jeg kan eventuelt kikke innom på biblioteket her og se etter ham i registeret. Hvor i Hole bodde Hans da datteren ble døpt?Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Kristiansen

Hei Rune! Info fra Skien bibl. sier at jeg nå ligger i tet på venteliste på UB for to første bind! Jeg kjenner bare navnet H.H.,ingen foreldre ,alder eller bopel,og at han er min farmors far.Barnets mor var Siri Engebretsdtr.Wiig.På den tiden bodde,iflg.Ringerikske Slekter, C.F.Hals på Frøishov.Takk for engasjementet! Steinariflg.Ringerikske Slekter, C.F.Hals på Frøishov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Et skudd i blinde kanskje, men siden du ikke har noen ting å gå på, kan jeg nevne at det finnes Hals i Solje sogn, Sogn og Fjordane. Her finnes også fornavnet Hans. Har du søkt etter 'Hals' i de landsomfattnde folketellingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.