Gå til innhold
Arkivverket

[#20333] Etterlyser Ingolf Davidsen født i Bergen 1. november 1899


Gjest Ingolf Davidsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingolf Davidsen

Iflg. overlevering var ID sjømann og ble borte i New York mellom 1915 og 1925. Familien prøvde å finne ham så sent som på slutten av 1930-tallet, men uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Her er det litt for få opplysninger til at jeg kan identifisere mannen sikkert, men jeg finner Ingolf Davidsen, født 1. november 1899, som nr. 664 i sjømannsrullen for Bergen. Han er registrert som matros med D/S Otta, som forlot Bergen 15. desember 1921 på en tur til København. Det er ikke meldt noen tilbakekomst, og heller ikke flere turer på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingolf Davidsen

Det ble fortalt at ID antagelig var påmønstret Den Norske Amerikalinjen og at han ble borte i New York - muligens i begynnelsen av depresjonen. Min far Håkon (ID's bror) var også med NAL i 1933 - 1936 og prøvde da å finne spor. Mer vites ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ingolf Davidsen var sønn av Gabriel Davidsen (død 9. desember 1955) og Lydia Davidsen (død 19. oktober 1943). Ved registreringen av arvinger etter moren nevnes 10 barn, men ikke Ingolf. Han er imidlertid ikke registrert som død av folkeregisteret i Bergen i perioden mellom 1921 og 1943.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingolf Davidsen

Takk YN for begge svar.Det er et spennende familiemysterium dette. Neste blir vel å finne hvor ferden gikk videre fra Køben i desember 1921. Han var da altså en voksen mann på 22 år. Det er forøvrig ikke utenkelig at han var litt av en rabbagast. Jeg har hørt historier om at han til stadighet var i slagsmål med sin far! Kan det tenkes kilder jeg kan kontakte for å komme videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.