Gå til innhold
Arkivverket

[#20334] Skifte etter tolleren Hans Clausen i Bergen


Gjest Audun Lem
 Del

Recommended Posts

Gjest Audun Lem

Finnes der skifte etter overtollbetjent i Bergen Hans Clausen, död 1702, med opplysninger om barn fra hans to ekteskap ?Paa forhaand takkMed vennlig hilsenAudun Lem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg kan dessverre ikke finne i våre registre / Sollieds kartotek at det har vært skiftet etter Hans Clausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audun Lem

Takk for det.Jeg hadde opplysningen om Hans Claussens bo fra Viljam Olsvigs Ludvig Holbergs Unge Dage, Gyldendal, 1912 og hadde haap om det ogsaa var avholdt skifte.Hans Claussen förste kone Anna Villadsdatter döde november 1668 mens hans annen kone Ingeborg Lem döde november 1695. Datteren Maren var gift Hans Blix(encrone) og döde i Sogn juli 1705. Kjenner man muligens skiftene etter disse ?Med vennlig hilsenAudun Lem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Ifølge opplysninger jeg sitter inne med ble skiftet etter Hans Clausen avholdt 24. jan. 1702, der han etterlot seg 34.297 rdl.Hvor kan dette skiftet befinne seg idag - er det gått tapt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.