Gå til innhold
Arkivverket

[#20340] Peder Nilsen Leth, Dønnes


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg har fått opplyst av en person, på hans slektside på Internett, at det skal være en Peder Nilsen Leth, f. 1708, død i Tønsvik, Tomma, Dønnes 1784. I 1765 giftet han seg med Ingeborg Jakobsdatter, 5 barn.Jeg kan ikke finne noe om Peder Nilsen Leth i det materialet som er utarbeidet om familien Leth. Er det noen som vet om han kan knyttes til Leth-familien, eller er navnet Leth ikke korrekt hos denne Peder Nilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Solfrid Kvam Hole

Far heter Niels Leht. Død ca 1766 på Udøen. Dønnes.Gift med Randi OLsdatter. Død angivelig etter 1766.Vedr Peder Nielsen Leht : I året 1783 ble dette skrevet i Nesna kirkebok: 'Christi himmelfartsdag paa Nesne. Public absolveret Peder Leth, som er dømt for tyverie, og hans Qvinde, som tillige med ham næsten i 3 aar har udeblevet Altersens Sacr: delagtighed'.Peder Nielssøn Leth døde 1784 i Tønsvig, Tomma, Dønnes, begravd den 11. juli 1784 i Nesna,Jeg har mer info, ta gjerne kontakt, MVH Solfrid K Hole : Solfkvam@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nermo

Nevnte Peder Nielssøn Leth er vel han som er døpt i Herøy kirke den 13 Jun 1728 (ikke 1708). Ingeborg Jacosdatter (Dass?) g. seg om igjen med Lars Olsen. Kan hun være d. av Jacob Wilhelm Andersen Dass (1714-59) og Berethe Pedersdatter Falch (1725-97) (på Tjøtta) ? Hvem var foreldre til Peder's far Niels Pedersøn Leth ? (Kanskje Peder Nielsøn Aars på Sandnessjøen og hans 1. kone Anne Hansdatter Leth, død 1693 ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.