Gå til innhold
Arkivverket

[#20349] Passasjerliste Liverpool-Boston


Gjest Inger Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Hagen

Er det noen som har noen anelse om hvor/hvordan man får tak i passasjerliste fra 'SS Ivernia' (Conard Line), som gikk fra Liverpool til Boston 15.11.1905?Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Takk til dere to som ga meg tips. Det stemmer nok det at skipet kom frem til Boston 15.11.1905. jeg tenkte litt galt her. Personen jeg leter etter dro med 'Montebello' fra Oslo 3.11.1905 . Han hadde bestemmelsessted Wisconsin. Hvilket skip kan det tenkes at han tok videre til USA? Er det noen som har noen gode tips å gi meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger hagen

Jeg glemte i mitt forrige innlegg å nevne at 'Montebello' gikk fra Oslo via Kristiansand til Hull. Hva var da vanlig? Tok de tog videre til Liverpool, eller andre steder i England før de skulle dra med båt videre til USA. Noen reiste kanskje også via Canada?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Igjen tusen takk til dere som har gitt meg tips. Agenten som vedkommende kjøpte bilett av var Høhnke, så da går det kanskje å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per B. Lilje

Gustav Höhnke var i 1905 agent for The American Line, så du bør se etter dette rederiets skip (S/S Haverford, S/S Merion, S/S New York, S/S Philadelphia, S/S St. Louis, S/S og St. Paul).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.