Gå til innhold
Arkivverket

[#20356] Peder Snausen: Hvem var han?


Gjest Arild Brandsnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Brandsnes

Jeg leter etter Peder Estensson Brandsnes, født 11.6.1859 i Folldal i Hedmark. I Folldals Bygdebok står det at han døde på Løkken. I folketellingen år 1900 for Orkedalen finner jeg en Peder Snausen,(bosted gnr 251,bnr 1) født 1859 i 'Foldal Hed'.Han er da gift med Gjertrud Vasli (f.1867) of har døtrene Hanna (f.1893) og Marta P (f.1895) Er dette samme person? Jeg har info om Peders søsken og etterkommere, og vil gjerne motta tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen H. Brevik

Jeg har blitt fortalt at den Peder Snausen som ble gift med Gjertrud Andersdtr. Vassli het Peder OLSEN Brandsnes Snøsen, men jeg vet ikke om det stemmer. Opplysningene har jeg fått av et av Peders barnebarn, men hun døde nå i desember, 86 år gammel, så jeg kan dessverre ikke undersøke om det stemmer. Har du en e-postadr. jeg kan nå deg på, så kan du få de opplysningene jeg har registrert på Peders familie/etterkommere, samt event. korrigere det jeg har.Mvh Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Jeg har sjekket klokkerboka for Orkdal og fant giftermålet til Peder og Gjertrud.Gift 11.7. 1887:Peder Estensen Dørdal, snekker, f. i Foldalen 1859, Lilleelvdalen. (far: Esten Pedersen Hjellen). Gjertrud Andersdatter Vasli,f. 1867, bopæl Dørdal (far: Anders Vasli) Forlovere: Johan Eriksen Svorkdal og Lars O. DørdalFant også barna:Anne Eline ( Må være Hanna i 1900), f. 13.1. 1893, døpt 26.2., Moe Kirke, Svorkmo.foreldre: tjenestedreng Peder Estensen Dørdal, f. 1859, og Gjertru Andersdt., f. 1866faddere: Knud Andersen Gjønnes ?, Rikard Eliasen Gjønnes, Edvard Andersen Blomlie, Berit ERiksd. ? ibm, Serine Eliasdt. Gjønnes, Anna Andersd. Snøshagen ?Martha Marie, f. 7.6. 1895, døpt 28.7.foreldre: Snedker Peder Estensen Dørdal, f. 1859, og Gjertrud Andersdt., f. 1867.faddere: Mette Andersd. Øien, Sigrid Olsdt. Fossum, Eline Andersd. Snøshagen, Elias Johnsen Øien, Ole Ingebrigtsen Fossum, John Andersen DørdalHåper dette kan være med å avklare opprinnelsen.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.