Gå til innhold
Arkivverket

[#20363] Brita, Brithe eller Berthe Simonsdatter, født ca 1820 på Espeh. i Jølster?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Brita, Brithe eller Berthe Simonsdatter, født ca 1820 på Espehaug i Jølster, ble 11.7.1852 gift med Bendik Larsen, f. 24.9.1827 på Skei i Jølster. Den eneste Britha Simond. jeg finner som kan passe ble født 19.9.1819 som ue.datter av Simon Hanssen fra Mølnesdal i Lavik, Sogn og Fjordane og Gjertrud Simond.. Denne Simon Hanssen i Lavik Prjg. blir den 1. januar 1824 gift med Pernille Eriksdatter, f. 1795 i Autreim..Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette om det er denne Britha som gifter seg med Bendik Larsen?Jeg takker på forhånd for all mulig hjelp!Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Birger Forsmo

Takk Odd for svar!Men jeg er ikke så sikker på at dette er den rette. Min Brita, (Berthe) skal være født på Espehaug i Jøldter og den eneste jeg har funnet er datter av Simon Hansen fra Lavik. Ved Giftermålet er oppgitt han hun bodde på Ospehaugen (Espehaug).Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.