Gå til innhold
Arkivverket

[#20369] Sømna/Brønnøy


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Hei, håper jeg finner noen som har kunnskap om dette området. Har pløyet bygdebøkene for Sømna for å finne lille Reinfjord, men finner bare store. Ligger lille Reinfjord utenfor området som bygdebøkene dekker? Er det eventuelt egne bygdebøker for det området, som da kanskje er Brønnøy?Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Morsomt sporsmaal! Jeg skriver slektshisoria naa for Bronnoy - Reinfjord lille ligger der. Vi har kommet saa langt som 1877. Spor hva du vil: robert_d_miller@msn.com Oldefar kom derfra! Jeg arbeider med Tor Mathisen, Somna - samme som Somna Bygdebok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei, det kaller jeg full klaff:-)Det er Nils Larsson som dør på Reinfjord lille i 1866 jeg er på jakt etter mer info i første omgang. Han skal ha kommet fra Sverige. Han er mine barns tipptipptippoldefar.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Millera

Familien kan finnes paa Somna Bygdebok gaard #64 Arnes h:2 (h = husmann). Vi har ikke foreldrene til Nils, men kone har vi langt tilbake. Hvilket barn kom barna deres fra? Kanskje vi kan finne noe nytt fra deg? Sporsmaal - bare spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei. Det er sønnen Kristian Martinius født i 1834 som er mine barns forfar. Tar i mot alt du kan finne jeg. Har bygdebøkene hjemme nå, så noe har jeg jo funnet.. Men tar i mot all hjelp. Det jeg mest håper å finne er mer spor etter hvor Nils kan komme fra.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Vi kjenner ikke Nils i Sverige. Vi er interessert i dod for Kristian Martinus. Hadde han flere koner? Var bosted Husoya Hamaroy hele tida? Hvis du gaar tilbake med Kristense og finne familier i Bronnoy, bare spor. Har du papirbak 'version' med bare slektshistoria? En Bok, billig, mange tillegger og noen rettingner der inne. Kontakt Tor Mathisen, Somna for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiHar ikke vært å kikket i kirkebøkene på Kristian, men så vidt jeg vet døde han i 1873. Og jeg har bare oversikt over en kone og seks barn. Han er nevnt flere steder, blant annet på Vikran i Steigen og i folketellingen for 1865 er han på Barnbog Plads. Hans sønn Nikolai var født på Finnøy i Steigen. Daniel er født på Vikran. Han døde i 1873 sammen med faren. Trolig på sjøen. Karl Olai er også født på Vikran. Vikran er også fødested for de andre barna.Vet du hvor langt tilbake i tid Kristenses familie er funnet?Har alle seks bøkene for Sømna hjemme.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Begynne aa gaa tilbake med Kristense. Hvis du kommer til Velfjorden, Bronnoy, Alstahaug omraadene, eller Bindalen, bare spor. Jeg har mye.Takk for inform. du sendte meg. Skal bli tillegg neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Hei.Siden du har lest hva som står i bygdeboka (bind 4)om Nils er det ikke så mye jeg kan tilføye.Han kan være den Nils Larsen som i 1826 kom fra Jemtland med attest av 17/03 fra pastor Peter Wessel. Han var i tjeneste i Arneshaugen. Det var der hans tikommende kone var fra.Har du prøvd SVAR ??? Svensk arkivinformasjon i Ramsele.MvhTor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.