Gå til innhold
Arkivverket

[#20390] Hendrich Hansen, bonde på Schoug i Vestfold


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

Etterlyser Hendrich Hansen født ca 1746 i flg. FT 1801. Gift 5 okt 1767 i Sande kirke med Maria Olsdatter, født ca 1741. I FT 1801 står han oppført som bonde på Schoug. De fikk 8 barn. Maria dør 1802.Hendrich gifter seg på ny, 9 nov 1803 med Maren Hansdatter. Han blir senere skilt. Han får en sønn med Pernille Andersdatter i 1808, som døpes Anders.Jeg kan ikke finne Hendrich Hansen i kirkebøker for gravlagde i Vestfold, ei heller at han har flyttet. Hvordan og hvorfor forsvant han bare? Takknemlig for all hjelp mvh maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det fantes vel kanskje ikke flyttelister fra 1808, og det var ikke alle som meldte flytting heller. Siden du har sjekket Vestfold kanskje du kan prøve Strømsø eller Skoger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

HeiDet ble holdt skifte etter Henrik Hansen i 1814, han var da 67 år gml. Han bodde da hos dattera Anne og svigersønnen Christopher Evensen på Østre Haneval i Skoger (Anne er datter av 1 ekteskap)Mvh. M. Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Magne Det stemmer at Hendrich's eldste datter het Anne. Så dette er interressant. Ligger dette skifte i skifteregisteret for Drammen, i Digitalarkivet? Hvor kan jeg evt. finne dette? maya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magne Pettersen

Nei ligger nok ikke under Drammen. Kunne ikke finne det der. Du kan nok finne det skifte på Riksarkivet i Oslo eller Kongsberg tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.