Gå til innhold
Arkivverket

[#20406] Nedre Høynes, Eid, Sogn og Fjordane


Gjest Tor Kvien
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Kvien

På Nedre Høynes flyttet det rundt 1845 inn en Rasmus Iversen som antakelig giftet seg med en Eline Bergedtr. fra Ytre Rød. Eline var i følge bygdeboka først gift med med Hans Olsen Høynes. Eline er nevnt i folketellingen for 1865 og er da enke med sønnen Hans Rasmussen Høynes.Vet noen hvem Rasmus Iversen var? Det har blitt sagt at han kom fra Holmøy, men det stemmer dårlig. Jeg finner heller ingen skifter som kan belyse dette.Det kan også være interessant å få vite om det var Rasmus Iversen som var far til Hans Rasmussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved å sjekke i FS fant jeg følgende usikre opplysninger: Hans Rasmussen f.30/10 - dpt.15/11 1846 Eid SF, foreldre Rasmus Iversen og Eline Hansdt., gift 8/4 1845 Eid. Deres foreldre var Iver Clausen og Berge Christiansen.Så fra VRI (kirkebøker) Rasmus Iversen Sevland f.9/3 - dpt. 12/3 1819 Eid, foreldre Iver Clausen og Synneve Didrichsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Berit: Det du har funnet tyder på at den Rasmus Iversen som jeg etterlyser er den samme som Rasmus Iversen Sefland. Kan du gi meg lenkene til opplysningene du fant, siden jeg etter all verdens forsøk ikke har funnet disse opplysningene selv? Dette virker nemlig både lovende og sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jeg fant etter hvert disse opplysningene selv. En glemmer ofte FamilySearch. Har noen tilgang til de originale kirkebøkene som kan bekrefte opplysningene ovenfor hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.