Gå til innhold
Arkivverket

[#20409] Mari(e) Larsdtr. - død 10.12.1856 Våler, Eidsvold - hennes foreldre ?


Gjest Sjur Madsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sjur Madsen

Jeg søker etter min ttom Marie Larsdtr. foreldre. Hun ble gift med Halvor Olsen, f. 1784 Våler og hadde disse (kjente) barna: Kristoffer , f. 1816, Lars, f. 1819 (min tof) og Gulbrand (Jens), f. 1821.Hvor Marie kom fra er ukjent. Eneste holdepunkt er dødsdato. I 1801 er det 11 sannsynlige Mari(e) Larsdtr. i Eidsvold. Disse har jeg 'redusert' foreløpig til 3: A)Marie, f. 1793 på Myhrer Nordre av Lars Taralds. og Anne Nielsdtr. B) Marie, f. 1787 på Fossum Lille (?) av Lars Olsen og Marthe Christiansd. og C) Marie, f. 1797 på Aaserud av Lars Jacobs. og Anne Jensd.. Kan noen hjelpe meg å eliminere eller vise vei ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
Gjest Trond Lunde

Øvre Romerike skifteprotokoll nr. 25, 1837-65s. 150. (utdrag): Registrering paa Furulund Aar 1843 den 18de April… paa Gaarden Furulund i Ullensager thinglaug i boet efter her den 14 dennes afdøde gaardmand Lars Johnsen og hans forlængst afdøde hustru Anne Olsdatter.A. Mandens Arvinger:1. ældste søster Eli Johnsdatter, der er død, men har i ægteskab med forlængst avdød Lars Larsen Elstad avlet følgende børn:a. ældste datter Kari Larsdatter, gift med Halvor Christopher Hans Taugland, der var tilstedeb. anden datter Mari Larsdatter, gift med Halvor Olsen Waaler i Eidsvoldc. tredie d.o. Marthe Larsdatter, gift med Haagen Thoresen Bisler i Nannestadd. fjerde d.o. Berthe Larsdatter, gift med Ole Olsen Elstad, som var tilstedee. femte d.o. Ingeborg Larsdatter, gift med Ole Christiansen Ruud, som var tilstedef. sjette d.o. Dorthe Larsdatter, gift med Ole Paulsen Hage i Eidsvoldg. syvende d.o. Eli Larsdatter, gift med Gulbrand Olsen Grenie i Næs****** Mari(e) var altså fra Elstad i Ullensaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Sjur Madsen

Igjen - tusen takk for svært god hjelp. Er meget imponert over at du, selv ca. ett år senere, fremdeles finner nye opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.