Gå til innhold
Arkivverket

[#20414] Ingeborg Elisabeth Wilhelmsen


Gjest Sigrid Svendsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Svendsen

Ingeborg sies å være født i Kristiansand ca 1867.Hun ble gift Wilhelmsen og fikk barna Willy, Anny, Jens, Karen, og Charles.Fam. emigrerte til USA og Charles sies å være født der.Ingeborg kom tilbake til Norge med barna og var da enke.Dette antas å være ca 1917, men vi vet ikke når de reiste eller kom hjem. Kan ikke finne fam. i FT 1900 i Norge og kan heller ikke finne dem i emigrasjonslistene, el. Ellis Island. Vi vet desverre ikke fornavnet på hennes mann og det sies også at hun var gift to ganger. Er det noen som kan hjelpe med å knekke denne nøtten?? Mvh. Sigrid Svendsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Nei desverre Astrid. Jeg vet bare at alla skrev seg for Wilhelmsen etter at de kom hjem fra USA.Jeg har også prøvd FamilySearch for om mulig å fimme dem der, men uten hell.Fint hvis du har tid å hjelpe. Mvh.Sigrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei igjen. Nå har jeg funnet en Ingeborg Vilhelmsen f. 1860, sømannskone, bosatt Kristiansand som emigrer 12.05.1888. til New York fra Kristiansand. Kanskje ble alle barna født i USA siden det ser ut til at hun reiser alene, dersom det er henne da!! Hvordan kan jeg spore henne videre i USA? Er det noen som har tilgang til FT 1900 i USA. Svært glad for hjelp. Mvh Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Sigrid, for å finne henne i 1900, må vi ha mannen sitt fornavn. 1900-census er indexert på 'head' og det er jo gjerne mannen i huset.Kom Ingeborg tilbake til Norge med barna? Dersom barna giftet seg, så står det jo i kirkebøkene farens navn.....Her må du nok gjøre mer jobb i gamlelandet før du hopper over sjøen...Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Svendsen

Hei Laila. Takk for svar og avkl. om FT i USA. Jeg la ut denne forespørselen for en venn og jeg er enig i at det er lite opplysn. Så vidt jeg vet kom alle tilbake til Norge, men bare en ble gift og det er mulig man kan komme videre på den tråden. Jeg har nå sett gjennom emigrantene fra Kristiansand og fant en Jens Vilhelmsen som emigrerte i 1884, sjømann 36 år. Jeg har en følelse av at han kan være en sterk kandidat som ektemann til Ingeborg ettersom de fikk en sønn som het Jens. Det kan være et skudd i blinde, men kanskje du kunne se om det muligens stemmer???? Mvh. Sigrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.