Gå til innhold
Arkivverket

[#20419] Nicolai Pedersen/Niklas Peterson f 1849 Sverige. Sande i Vestfold


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiFant Niklas f 19.1.1849,Kapperød,Berfendal. Foreldre: Åbo Petter Olsson og (Anna) Cathrina Tobiasdotter.Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Tusen takk. Da kan jeg prøve å finne ut mer om denne familien, for å få være helt sikker på at dette er riktig Niklas. Det må jo være mulig å finne ut ett eller annet sted om denne Niklas flyttet til Norge??Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Litt mer opplysninger:Har sjekket kirkebøkene over Sande. Første gang Nikolai er oppført er i 1885, da som fadder i en dåp i Sande kirke. Som bosted er Drammen oppført. Som yrke er det oppført Skibsfører. Barnet han var fadder for, er datter av Hans Pedersen Bjørgen. Kan Hans være en bror?Neste gang han dukker opp er i 1888. (Hvis dette er samme Nikolai i 1885 og 1888 da.) Er da oppført som bosatt på Holm(Sande),og litt senere S.å Skjervik(Sande) da hans sønn Peder ble født. I perioden 1899-1908 er han bosatt på Leret, Ødegaarden, Ve og Skjervik. Yrket er arbeider. Så han tok vel arbeid rundt omkring på ulike gårder.Så hvis dette stemmer kom Nikolai til Drammen før han bosatte seg i Sande.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

HeiDenne Niklas sin far døde 26.2.1888.Ser at Niklas fikk en sønn med navnet Peder samme år som faren døde.Slik har det vært i min slekt.Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Ja nå er jeg sikker (99,9 %) Fant ut på fam search at Petter og Catarina fikk ytterligere 5 barn. Den ene gutten heter Alxander, det samme som sønnen til Niclas/Nicolai. Samtidig har jeg fått en mail fra en Dame i Sverige som skrev at Niclas flyttet til Norge i 1886. Hun hadde også mer info om foreldrene.Så igjen tusen takk Lill. Din informasjon ga meg løsningen :)Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.