Gå til innhold
Arkivverket

[#20422] Johanne Marie Larsdatter født 27.5.1835,Lenvik.


Gjest Frank-Morten Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg,For Johanne Marie Larsdatter født 27.5.1835,Lenvik.jeg finner ut at foreldra heter Karen Marie ? og Lars P Larsen,jeg lurer på hva moren heter til etter navn.og når tid de er født/kor de e født foreldra Deres hadde vært kjekt å vite pga det har stoppet heilt opp for meg dar. På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Tror grunnen til at du ikke har funnet Karen Marie, er at hun egentlig het Martha Marie. Ser ut som hun har brukt både Martha, Marie og Karen som fornavn. Nedenfor følger det jeg har kunnet finne ut om Lars Peter Larsen og Martha Marie Martinesdatter.Vielse Lars Peter Larsen og Martha Maria Martinesdatter [url="http://draug.rhd.isv.uit.no/rhdbin/vliste.asp?RR=14983>LenkeBarn: Lorentz LenkeMaren Anna LenkeJohanna Marie LenkePeter Henrik LenkeMarcus LenkeMartha Maria er også født i Lenvik LenkeHvor Lars Peter Larsen kommer fra er ikke så lett å si. Når han gifter seg med Martha Maria oppgis han å være enkemann. Den eneste Lars Larsen jeg kan finne i Lenvik som har vært gift tidligere og som passer inn, er en Lars Larsen som giftet seg med Serina Christensdatter 12 Jan 1821 i Dyrøy.Dette paret fikk en sønn Lars i 1821: LenkeSerina døde i 1822:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank-Morten Jørgensen

Tusen takk,skal du ha,det virker ikke usannsynelig.Det du har funnet ut. Mvh Frank-Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kan også nevne at Martha Maries far Martinus Fridrichsen , finnes på gården Troldvig i Lenvig i FT1801: LenkeForeldre er Fridrich Sivertsen og Marith Henrichsdatter.De hadde ifølge FS fem barnHenrich f.1763Martinus f.1765 (sannsynligvis død som barn)Maren Anna f.1769Martinus f.1772Jørgen f. 1774Også Henrich bor på gården Troldvig i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.