Gå til innhold
Arkivverket

[#20433] Udvandrede til øvrige skandinaviske lande


Gjest Niels Heggelund Wind
 Del

Recommended Posts

Gjest Niels Heggelund Wind

Findes der nogen oversigt (gerne digitalt) hvor man kan se hvornår personer t.eks. er rejst til Danmark på samme måde som emigrationer til Amerika? (i mit tilfælde fra Kristiania)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild Simenstad

Jeg er så fri å henge meg på her. Kan noen fortelle meg om det finnes tilsvarende lister som disse med innvandrere fra SVERIGE til Norge ca. 1800-1890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Stockholms stadsarkiv har laget flere CD-rom med folketellinger fra byen, f eks Söder, med nesten 2.000 nordmenn på slutten av 1800-tallet. (Én av disse CD'ene finnes i Norsk slektshistorisk forenings bibliotek i Oslo.)Østfold Historielag har i 20 år drevet et prosjekt med svenskeinnvandringen [til Østfold]; deres database (for tiden etter ca 1830) rommer 20.000 personer, og skulle, når den er klar, publiseres i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Olav Egner

En Morten Christensen Hegelund f i Ebeltoft ca år 1600 døde på Elvevoll Hansnes, Ringvassøy år 1660. En av dine aner?? Han og en bror Michael har mange etterkommere her i Norge. Ikke min slekt, men jeg kan kanskje gi deg kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Heggelund Wind

Mange tak til Bente Aaris for linkene - har prøvet - desværre ikke fundet der men fortsætter. Til Arne Olav Egner - tak - men næppe mine aner da mit Heggelund her er opkaldt efter en gård i Løiten der oldefaderen min (født Johan Oluf Rikardsen og tok navnet Heggelund) kom fra og emigrerte til Danmark mellem 1875 og 1878. Har set gården selv - det var STORT. hilsen Niels Wind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.