Gå til innhold
Arkivverket

[#20437] Fridrich Carl Lange. Sognepræst i Kragerø


Gjest Carsten Friis Fischer
 Del

Recommended Posts

Gjest Carsten Friis Fischer

Fridrich Carl Lange er præst i Kragerø i 1801.Nogen som kan fortælle mig hvem hans forældre er ?mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Ifølge Familysearch VRI Denmark giftet Frideric Carl Lange og Christiane Louise Lassen seg 10. april 1780 i Vor Frue i København.Ifølge Familysearch Pedigree Resource File var Frideric Carl Lange født 1742 og døde i 1823. Stedsnavn er ikke oppgitt. Hans foreldre het Lars Lange, død 1757, og Iverisse Margrethe Schultz (1723-1766). Hennes foreldre var Jacob Schultz (1693-1752) g. 1722 m. Hilleborg Tanke Høyer(1705-1792).Foreldrene til Jacob Schultz var Morten Schultz (1650-5. april 1707) g. 1685 m. Iverisse Munthe (1668-1715). Hennes foreldre var Iver Anderssøn (1630-23.jan.1683, begr. i Vestnes, Møre og Romsdal, Norge) g. 1659 m. Anna Munthe (1639-28. apr. 1688), begr. i Vestnes.Slekten fortsetter enda en del ledd bakover. Informanten heter Sverre Munthe, Norway.Jeg vet ingenting om kvaliteten på dette som er sendt inn til Familysearch. Det går visstnok an å kjøpe en CD med disse og en million andre slektsopplysninger på!Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Lars Lange, var født i Fyn, og døde 8 april 1757. Etter å ha tatt dansk juridisk eksamen ble han i 1740 sorenskriver på Nordmøre og to år senere dessuten byfogd i Kristiansund.Se Kristiansunds historie II av Arne Odd Johnsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Friis Fischer

Takker for de f. skel. indlæg.Jeg havde håbet, at han måske var søn af Bertel Lange, organist i Kragerø.Det viser sig nok, at det er han ikke.Så tak for ulejligheden.mvhCarsten Fischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.