Gå til innhold
Arkivverket

[#20447] Ullensvang,Lofthus


Gjest Ellen Rognaldsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Rognaldsen

Kan noen hjelp meg å finne en Christian Rytter Lofthus. Han er født i 1848 i Ullensvang. Giftet seg i 1874 i Aarstad med Johanne Hansdtr. fra Os. De fikk 4 barn, bl.a. min oldemor Anne Karine gift Rognaldsen. Jeg har lett i bygdebøker fra Ullensvang, men kan ikke finne Christian noen steder. Er takknemlig for alle tips. Hilsen Ellen Rognaldsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Utne

Hei!Frå Aam. K. Bu: Ættarbok for Udlesvang side 187: Mikal Rytter f. 1806. g. 1. 1832 m. Anna Karolina Christina Cold f. 1817, d. 1851. g. 2. 1856 Ekj. Jorond Tomasdtr. Tveisme. Born i første ekteskap: a. Johanna Margret (1833- ), b. Maria Kristi (1833- ), c. Olina Severina Cold (1835-1836), d. Henrikka Mekellina Christie(1837-), e. Arnoldus von Vesten Sylov Koren (1839-1932), f. Paul Meier (1842- ), g. Jakob Meier (1844- ), h. Christian (1846- ) skreddarsvein, Bergen.I Odda, Ullensvang og Kinsarvik i gamal og ny tid, 4 II side 101, er ikkje alle borna med.Mvh. Trygve Utne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Rognaldsen

Takk for opplysningene.Har tidligere sett på denne familien, men da sto de ikke oppført med Christian som sønn. Men nå skulle jeg vel klare å komme videre. Mvh. Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.