Gå til innhold
Arkivverket

[#20453] Modum/USA


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Torger f 14/12 1854 eller 1854 er sønn av Torsten Johannessen f 1829 og Elen Johanne Andersdatter f 1827. Under folketellinga i 1865 bodde Torger og foreldrene på Nymoen hus nr 5. Torger giftet seg med Karoline og emigrerte til USA. Fikk 12 barn. Ønsker all info om Torger og Karoline og deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin McCrea

When did Torger immigrate do you know where he went in USA and what last name he was using. Did any brothers or sisters immigrate and did his parents immigrate. If you can give more information I can check census at a nearby national archive. Kris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Torger may have had the name Torstensen/Thorstensen or Dahlen/Dalen. His brothers and sisters was called that. Torger and his wife was the only one who emmigrated. I dont know the time. Not much to go on sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Giftet Torger seg før han dro? Når? Og, fikk han barna før han dro?Har du navn på noen av barna. og evt. når noen av disse ble født? Hva er evt. din kilde for at de fikk 12 barn?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lene Jansen

Hei! Jeg må kanskje undersøke i familien litt. Jeg regner med at han var gift før han dro. Har fått vite av min mor at det skulle være 12 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lene Jansen

Har fremdeles ikke kommet noe legre på leting etter Torger. Hvor kan jeg lete etter folk som utvandtert fra Modum til USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Lene Jansen

Frisker opp denne litt. Da Torger sin far Torsten dør i 1892 står det at Torger er 33 år, altså født i 1859 ikke 1854 som jeg skrev tidligere), og bor i Amerika. Han dør i Usa i 1936. Hans kone het Karoline. Begge fra Modum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen, Lene! Jeg synes du skal gjøre litt mer forarbeide her hjemme før vi jumper over dammen.Først bør vi ha fødselsdatoen hans bekreftet, dette finner du i kirkebøkene. Så bør du finne om han var gift, dette også fra kirkebøkene, også Karolines fødselsdato.Vi trenger fødselsdatoer for å kunne bekrefte/avkrefte om folk vi finner er de rette. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei igjen enda en gang, Lene :) Jeg fant Torger på FS, og da regner vi den f.dato m/det siste året du oppgir som korrekt.Torger Sex: M Event(s): Birth: 14 Dec 1859 Place: Christening: 12 Feb 1860 Place: Modum, Buskerud, Norway Parents: Father: Torsten JOHANNESEN Mother: Elen Johanne ANDERSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lene Jansen

Linken i innlegg 11 må nok være dem. Har sjekket med kirkeboka. Der finner jeg 28/8 1881 Torger bosatt Nymoen, sønn av Torsten Johannesen gifter seg med Karoline datter av Nils Reiersen Tandberg. Da får jeg tro dette stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Gjest Alexander Lange

I census 1930 finnes en Torger S. Dahlen i Waupaca, Wisconsin. Han er født i 1859.Det er godt mulig dette ikke er riktig person (S'en og at han ser ut til å bo med en Ingeborg Dahlen, født 1866 skurrer), men det bør kanskje sjekkes ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest lene jansen

Hei! Jeg har også funnet denne Torger S Dahlen. S en sier meg ingen ting, og han kan jo ha blitt gift på nytt. Har skrevet det ned som en mulighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest odd kjetil berg

hei LeneHar du hørt med han gamlefar på Bergerbakken, det er mulig han sitter inne med noe informasjon her.Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.