Gå til innhold
Arkivverket

[#20454] M&R, Dyrset, Averøy: Sivert Trondsen, f. 1745


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Bjørnaas

Er det noen som har kjennskap til Sivert Tronsen Grut, f. 1745, Meldal, 1779 g.m. Olava Iversdt. Kjørsvik, f. 1749. De skulle være bosatt på Dyrset iflg. opplysninger jeg har. Skulle gjerne hatt opplysninger om deres etterkommere, evt. annen slekt i distriktet.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Siur TRONSEN GRUT Christening: 16 May 1745 Place: Meldal, Sor-Trondelag, Norway Father: Tron GRUT Mother: IngeborSource Information: Batch Number: C426331 Source Dates: 1736 - 1775 Film or Fiche Number: 126704 Collection Details: Meldal; Den Norske Kirke Spouse: OLAVA IFVERSDR Marriage: 07 NOV 1779 Kvernes, More Og Romsdal, Norway OLAVA IVERSEN Christening: 31 AUG 1749 Kvernes, More Og Romsdal, Norway Father: IVER SOFRENSEN Mother: GJERTRUD BJORNSDR Fant dette på Family Search, utdrag fra kirkeboka. Men det har du kanksje allerede?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk skal du ha, Kjellaug. Jeg hadde ikke opplysningen om Olava så det var flott. Er spent på om de hadde etterkommere, eller om f.eks. Siverts søster Gurru Trondsdt., f. 1740, og mannen Mikkel Knutsen, f. 1733 kunne ha kommet til Averøya. De kom bort fra Meldal ca. 1789.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant dette på Family SearchDet ser ihvertfall ut for at de hadde to døtre :1. HJERTRU SIVERTSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 27 AUG 1786 Bremsnes, More Og Romsdal, Norway 2. INGEBOR SIVERTSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Female Christening: 30 SEP 1781 Bremsnes, More Og Romsdal, Norway mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha. Alle monner drar. Er spent på når bygdeboka vedr. Dyrset kommer ut ogå. Får vel se litt mer på Family Search. Det kan vel være mere der.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Hoset

Her kommer litt Grut-fakta: Sivert Trondsen Grut fikk bøksel på Dyrset i 1780. Han var f. ca. 1745 i Meldal, d. 1824 og gift 1779 med Olava Iversdatter Kjørsvik, f. 1749, d. 1823. De fikk tre barn: 1. Iver, f. 1780, døde 1 dag gammel. 2. Ingeborg, f. 1781, g. 1810 m. Ole Hansen Futseter, se Averøy bygdebok, b3, s306/307. 3. Gjertrud, f. 1786, d. 1787. Finner du noe å rette på så må du være snill og si fra. Mvh. Knut Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk skal du ha, Knut. Dette var flott. Skal samle alle opplysningen, og hvis jeg finner noen uoverenstemmelser skal jeg si ifra.Tar imot alle opplysniger med takk.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Jeg har for ikke lenge siden vært i kontakt med Endre Holten som har manuskriptet klart for bind IV for Averøy bygdebok. Den vil komme ut ganske snart, kanskje alt i mars. Siden han må gi den ut privat (kommunen kunne ikke være med på finansieringen) er han sikkert interessert i at flest mulig bestiller boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Vet du om bind IV omfatter Dyrset ? I tilfelle hvordan får jeg kontakt med Endre Holten, og vet du hva boka koster ?Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Forsøk epost enholten@online.no Jeg fikk noen sider av Dyrsetmanuset for 3 år siden, og tipper Dyrset er med i bind IV, men er ikke helt sikker. Ellers finner du telefonnr ved å søke i katalogen. Prisen på boken kjenner jeg ikke.Osvald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.