Gå til innhold
Arkivverket

[#20462] Hvem er moren til Tønnes Hansen Løining/Løyning født på Egerøy?


Gjest Bente Rolfsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Rolfsen

Søker opplysninger om hvem som er moren til Tønnes Hansen Løining født april 1916 på Løyning på Egerøy, far er Hans Hansen Løining født 1885. Jeg vet at Tønnes hadde flere søsken 6-7 deriblant et gutte tvilingpar, den ene tvillingen mistet den ene armen når han var ung. Tønnes flyttet til Stavanger der han ble gift med Emilie Andersen og fikk to barn, en jente og en gutt. Jeg håper noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Stein N. Wisted

Jeg har lett i kirkebok for Egersund, både landsokn og ladestedet, men har ikke funnet Tønnes Hansen Løining døpt i 1916.Hilsen Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Minner om at Eigerøy har vært preget av frikirkelige sekter, familien kan ha tilhørt en av disse. Dåp kan vel undersøkes ved kontakt med disse. Hva med folkeregister? mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Rolfsen

Takk for hjelpen Svein og John. Jeg kan minnes at jeg har hørt noe om jehovas vitner i forbindelse med Tønnes sin familie, han kom på kant med sin far i ungdommen kanskje han brøt ut av sekten mor sa at han ble gjort arveløs.Skal ta meg en tur på statsarkivet finner nok noe der, kanskje vielsespapirer. Hilsen Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Rolfsen

Til Stein. Har nå snakket med mor, Tønnes ble konfirmert i statskirken så det kan være han er døpt i 1917 siden det var ganske vanlig at de ble døpt når de var ca 1 år. Lurer på om du har muligheten til å sjekke døpte i 1917 for meg.Tønnes var min morfar, men pga. flere omstendigheter har vi ikke hatt kontakt med han når han levde. På forhånd takk. Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.